MAX487 og 3V3 input.

Hej!

Er der noget til hindre for at anvende en MAX487 (RS485 transceiver) med
   3.3V inputs fra en 3.3V microcontroller? Transceiverkredsen får 5V
som forsyningsspænding.

Microcontrolleren kan klare 5.25V på inputbenene, så den skulle være
iorden med modtaget kommunikation.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: MAX487 og 3V3 input.

Nej, det lyder fornuftigt. Sæt en modstand i serie med '487's udgang
over mod processoren, så Du begrænser strømmen. Så går det ikke galt
under powerup, hvor man ikke altid ved hvem, der er først :-)

Alternativt køber Du 3.3V udgaven af transceiveren.

Bo //

Re: MAX487 og 3V3 input.
Hej!

Ok!

Ja, men nu er MAX487 allerede lagervare, så det var nemmest.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: MAX487 og 3V3 input.

3V3 typerne var også noget dyrere sidst jeg checkede!

Mvh.
 Anders (der savner en billig 2.8-5.5Vs type ;-)

Re: MAX487 og 3V3 input.
Hej!

Ok, jeg skal nemlig også bruge en hel del af dem, så det betyder jo også
noget.

Jep :)

Har iøvrigt fået det til at spille. Jeg havde byttet rundt på A og B,
hvilket gjorde, at jeg kun modtog en masse garbage. Nu virker det efter
hensigten.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Site Timeline