max strøm i trimmer(LCD baggrundsbelysning)

Sidder med et LCD display, og ser baggrundslyset trækker op til 100mA på
5volts forsyningen.

Det er jo temmeligt fristende at smide et trimmepotmeter ind til at skrue op
og ned for lyset, meeen kan min trimmer holde til det i længden?

Der er ikke helt ´plads nok til også at smide en transistor efter den, uden
jeg skal flytte en masse.

Der er tale om denne her:

http://www.el-supply.dk/elpix/11701-12.GIF

mvh
Henrik

Re: max strøm i trimmer(LCD baggrundsbelysning)

Det har jeg gjort før uden problemer. Sæt evt. en modstand efter potmeteret
for at begrænse den maksimale strøm, så du ikke brænder potmeter, og endnu
vigtigere, backlight dioden af.

--
Lasse Jensen [fafler at linuxmail dot org]

Site Timeline