Master slave styring??

Jeg er igang med at forberede en styring af 2 motorer ca. 10A 230V pr
stk..
NE5%r master motoren kF8%rer skal slaven stoppe, og sE5% starte igen nE5%r
master stoppes.
Nu vil det jo vE6%re let hvis der var tale om DC. Hvor der kunne
aftastes fx. over en diode.
Jeg er modtagelig for et godt rE5%d.

m.v.h.
BF8%rge

Re: Master slave styring??

Hvorfor stopper master motoren?

Bliver den blokeret, eller slukker nogen for den?

  Medlem af hackerspacet i Århus: http://osaa.dk /

Re: Master slave styring??
Hej Børge

Send strømmen til Master gennem en strømtransformator,
så har du signal når master motoren køre.

Max

Re: Master slave styring??

Jeg er igang med at forberede en styring af 2 motorer ca. 10A 230V pr
stk..
Når master motoren kører skal slaven stoppe, og så starte igen når
master stoppes.
Nu vil det jo være let hvis der var tale om DC. Hvor der kunne
aftastes fx. over en diode.
Jeg er modtagelig for et godt råd.

Et 230 volt AC relæ (N.C.)  over master motoren, som afbryder for strømmen
til slavemotoren, når mastermotoren får strøm.

mvh
JBH

Re: Master slave styring??
Hej JBH

Det er da for simpelt, det må kunne gøres mere kompliseret :)

Max

Re: Master slave styring??

Tja, i mine ører lyder det mest som en omskifter med 2 stillinger Børger
efterlyser, men den funktion kan naturligvis gøres rigtig kompliceret ;o)

Re: Master slave styring??

Mindst en plc-løsning og gerne med touchskærm ;-)

Site Timeline