Måske UT, men jeg skal bruge en tacktgiver til min bil ?

Jeg er ejer af en Mazda 323 - 1993.
Jeg har købt en Blaupunkt DX-R52 Navigations Radio, men en sådan en fætter
skal have noget der hedder tackt signal. Min bil har gammeldags speedometer
med kabel og derfor ikke noget tackt signal. Hvordan løser jeg denne opgave.

Carsten H

NB Mailadressen er falsk så svar her i gruppen.

Re: Måske UT, men jeg skal bruge en tacktgiver til min bil ?

speedometer
opgave.
 hmm...

En gps og noget elektronik.....

btw, kan den ikke sættes op til at tage farten o.s.v fra dens inbygget
gps... regner da med den har sådan noget....

ellsers skal du have lavet noget elektronik der kan detektere de
omdrejninger speedokablet kører med...

Kasper

Re: Måske UT, men jeg skal bruge en tacktgiver til min bil ?

Du skiller spedometeret og separerer den reedkontakt der alligevel ikke
bliver brugt fordi du ikke har automatgear.

Hvis du mangler et diagram, så har jeg et til overs.

--
Jens       callto://jensep

You mean FDISK doesn't stand for FULL DISK BACKUP????!!

Re: Måske UT, men jeg skal bruge en tacktgiver til min bil ?
Ja tak .

alt hjælp jeg kan få med denne opgave modtages med kyshånd

Carsten

Re: Måske UT, men jeg skal bruge en tacktgiver til min bil ?
Hej Carsten,

Hvis alt andet glipper...
1 eller flere magneter placeret rundt om den drivende aksel og enten en
Reed-kontakt eller en digital Hall-switch som aftaster.

--
Venlig hilsen,
Søren