Måske UT, men jeg skal bruge en tacktgiver til min bil ?

Jeg er ejer af en Mazda 323 - 1993. Jeg har købt en Blaupunkt DX-R52 Navigations Radio, men en sådan en fætter skal have noget der hedder tackt signal. Min bil har gammeldags speedometer med kabel og derfor ikke noget tackt signal. Hvordan løser jeg denne opgave.

Carsten H

NB Mailadressen er falsk så svar her i gruppen.

Reply to
Carsten

speedometer

opgave. hmm...

En gps og noget elektronik.....

btw, kan den ikke sættes op til at tage farten o.s.v fra dens inbygget gps... regner da med den har sådan noget....

ellsers skal du have lavet noget elektronik der kan detektere de omdrejninger speedokablet kører med...

Kasper

Reply to
Kasper

Du skiller spedometeret og separerer den reedkontakt der alligevel ikke bliver brugt fordi du ikke har automatgear.

Hvis du mangler et diagram, så har jeg et til overs.

--
Jens       callto://jensep

You mean FDISK doesn't stand for FULL DISK BACKUP????!!
Reply to
Jens Petersen

Ja tak .

alt hjælp jeg kan få med denne opgave modtages med kyshånd

Carsten

Reply to
Carsten

Hej Carsten,

Hvis alt andet glipper...

1 eller flere magneter placeret rundt om den drivende aksel og enten en Reed-kontakt eller en digital Hall-switch som aftaster.
--
Venlig hilsen,
Søren