Måske lidt OT, men mangler erfaringer med eloksering a f Alu

Nogern her der kender til teknik / & forhandlere af dele til
eloksering af aluminium.

Jeg har noget, der gerne må blive sort - klar til tryk med hvid.

Måske hedder det ikke eloksering, men noget andet, I kender
sikkert de overflader B&O bruger. Noget lign. bare i sort.

/Leif

Re: Måske lidt OT, men mangler erfaringer med el oksering af Alu

Ja, prøv at se her: http://www.gaterosplating.co.uk/Anodising-Dyes.php

Eloxering kaldes anodising på engelsk. Jeg må indrømme at jeg
ikke har prøvet produktet selv. Du kan læse her om en ren gør
det selv metode: http://astro.neutral.org/anodise.shtml

Ivar Magnusson

Re: Måske lidt OT, men mangler erfaringer med el oksering af Alu

Du skal også lige bruge et kit som dette:
http://www.gaterosplating.co.uk/Anodising-Kit.php
Det er nok ikke noget der lykkes i første forsøg, men har du mod
på at prøve nogle gange, og lære af dine erfaringer, så skulle
du nok kunne få et ordentligt resultat.

Jeg har som nævnt ikke prøvet at eloxere, men jeg har fra samme firma
prøvet dette kit: http://www.gaterosplating.co.uk/Zinc-Plating-kit.php
Hvis forarbejdet er gjort ordentligt, får jeg også et pænt resultat.

Ivar Magnusson

Re: Måske lidt OT, men mangler erfaringer med elokseri ng af Alu
Hej Leif

http://www.focuser.com:80/atm/anodize/anodize.html

http://astro.neutral.org/anodise.shtml

Og jeg skal hilse og sige at det kræver megen erfaring
at få til at virke ordentlig.