Marshall forstærker brændt af?

Hej!

...har et lidt besynderligt problem....

Det drejer sig om en gammel Marshall forstærker med 8 kanaler.

Kablerne fra forstærker til højtaler er lavet på en special måde som følger:

Jack -> alm stikkontakt -> en masse kabel inde i væggen -> stikkontakt
-> højtaler

Et af disse specielle højtalerkabler er så kommet i en 220V kontakt....puf!

Da jeg åbnede forstærkeren var der en T2A sikring der var brændt af.
Efter skift er der nu lys og brummen fra forstærkeren men ingen lyd.

Er der nogen der har en idé om hvad der sker, når sådan en forstærker
får 220V ind i røven (højtaler input)?

På forhånd tak

Ricky

Re: Marshall forstærker brændt af?

Den der har lavet ovenstående bør have meget røde øren. Var huset brændt
ned på grud af ovenstående kan forsikringsselskaberne påberåbe sig
"idioti" og du får en reduceret udbetaling !!!

Samtlige udgangstransistorer er sikker smeltet, elektrolytter i
strømforsyningen kan have taget skade og småsignaltransistorer er
sikkert døde....

Re: Marshall forstærker brændt af?

Jo det.....Det er det lokale forsamlingshus. Jeg var interesseret i at
leje det og skulle tjekke det ud. Så skulle jeg da lige høre anlægget og
satte stikket i kontakten.....Puf!

De påstår at ESS har godkendt løsningen.....

Mvh
Ricky

Re: Marshall forstærker brændt af?

Hvem er ESS ?  Det der er laver er fløjte-hamrende ulovligt  :-|

mvh
Orla

Re: Marshall forstærker brændt af?
Yrks.. skynd dig at få det lavet om!!

Regn med at der så meget der skal laves at du formentlig ikke kan gøre det
selv... siden du spørger :-)

--
Vh. Peter Andersen
www.mespilus.dk

Re: Marshall forstærker brændt af?

følger:

En rigtig dårlig idé, som du har erfaret ...

kontakt....puf!

Gammel Marshall med 8 kanaler - så er der vel tale om en rørforstærker? Hvis
man sætter 220V på sekundær-siden af udgangstrafoen brænder den sikkert af
og tager de nærmeste komponenter med. Men skaderne kan selvfølgelig sagtens
være mere omfattende.

--
TA

Site Timeline