Marantz surround forstærker slukker selv

Hey
Har for nyligt kF8%bt en Marantz SR4600 surround forstE6%rker, som nu er
begyndt at slukke af sig selv. I starten troede jeg at den var varm,
men nu kan den slukke 30 sekunder efter man har tE6%ndt for den. Den
nE5%r lige at skrive "Protect" pE5% displayet inden den lukker ned.
SE5% jeg tror ikke det kan vE6%re varmen.

Jeg har prF8%vet at tage pladespiller, computer og DVD ud af den (mens
den var slukket selvfF8%lgelig). Og tE6%nte sE5% forstE6%rkeren hvorefter
jeg lod den stE5% lidt uden input. Herefter tE6%ndte jeg fortuneren og
skruede lidt op, hvorefter den igen slukkede med det samme.

Hvad kan det vE6%re, og kan jeg selv fikse det? Der er landt ned til
TapeConnection pE5% cykel med en 12 kg Marantz under armen.

Re: Marantz surround forstærker slukker selv

Og du har selvfølgelig taget højttalerne fra også ?

Jeg går ud fra at der stadigvæk er garanti på, så ring til butikken.....

Re: Marantz surround forstærker slukker selv

Det lyder som en kortslutning på højttalerudgangen (eller blot
overbelastning).
Jeg har før haft det problem fordi en enkelt tråd fra den ene
højttalerterminal kom til at røre den anden terminal mens den spillede..

--
signing off.. Martin Sørensen

Re: Marantz surround forstærker slukker selv

Det er nok det - jeg har ikke meget forstand pE5% det. Men synes vare
det er mE6%rkeligt, eftersom jeg aldrig har oplevet noget lignende fF8%r.

Kan jeg ikke gF8%re noget selv?

Re: Marantz surround forstærker slukker sel v

Jo da, tjek højtaler ledningerne som Martin S. forslår.
Tag dem alle ud (mens snur-rundt forstærkeren er slukket naturligvis),
se om fejlen kommer igen.
hvis ja, hmmm
hvis nej, sæt højtaler ledningerne i igen og vær sikker på de er
ordenlige og ikke rammer noget andet end ind i terminalen den skal og
ikke nabo-terminalen.

Mvh

Jan Rasmussen - ikke gået over til vintertid endnu..

Re: Marantz surround forstærker slukker selv

Afmonter højttalerne, kommer fejlen stadigvæk ?

Re: Marantz surround forstærker slukker selv

r2E%

Hej Klaus
SE5% er alt afmonteret, og fejlen kommer desvE6%rre stadig. FF8%rste gang
stod den nE6%sten 1 min fF8%r den slukkede, men de efterfF8%lgende gang
gik der under 30 sek. fF8%r den slukkede. Er det sE5% en kortslutning et
eller andet sted, eller mE5%ske en sikring?

Re: Marantz surround forstærker slukker selv

Du bliver nok nødt til at pumpe lidt mere luft i cyklen, så den kan bære de
ekstra 12Kg når du skal besøge butikken.

Noget bliver for varmt, eller bruger for meget strøm (den skriver jo
"protect" i display), og jeg tvivler på at du, udover mistede
garantirettigheder, får noget ud af at skille den ad. Noget så simpelt som
en sikring er det næppe. Sådan een en springer, og så er der jo
efterfølgende noget der ikke bliver forsynet med strøm.

Ned til Tape Connection...

/Henrik

Re: Marantz surround forstærker slukker selv

Jamen jeg mE5% afsted nE5%r jeg igen fE5%r fri. Julen er jo sE5% smE5%t
begyndt her i C5%rhus :)
Men takker for hjE6%lpen!

Re: Marantz surround forstærker slukker selv

Afsted til forhandleren.

Re: Marantz surround forstærker slukker selv
Hejsa har selv haft et lignende problem med en onkyo surround forstærker.
Problemet var en lille spænding på strømforsyningen der var gået, jeg kan
desværre ikke hjælpe dig, med problemet da jeg ikke er bekendt med den
model, du har, men jeg kan berolige dig med at den slags småfejl er dækket
af garantien.
med venlig hilsen Kasper Simonsen

Hey
Har for nyligt købt en Marantz SR4600 surround forstærker, som nu er
begyndt at slukke af sig selv. I starten troede jeg at den var varm,
men nu kan den slukke 30 sekunder efter man har tændt for den. Den
når lige at skrive "Protect" på displayet inden den lukker ned.
Så jeg tror ikke det kan være varmen.

Jeg har prøvet at tage pladespiller, computer og DVD ud af den (mens
den var slukket selvfølgelig). Og tænte så forstærkeren hvorefter
jeg lod den stå lidt uden input. Herefter tændte jeg fortuneren og
skruede lidt op, hvorefter den igen slukkede med det samme.

Hvad kan det være, og kan jeg selv fikse det? Der er landt ned til
TapeConnection på cykel med en 12 kg Marantz under armen.

Site Timeline