Marantz PM66SE

Jeg sidder med overstående på bordet der volder mig lidt problemer.
Alle udgangs transistore er gået, drivere samt bias transistore er loddet ud
og målt ok.
Nogen forslag til hvad der kan være gået siden udgangs transistore er brændt
af ?

Jeg skal selvfølgelig have bestilt en stak nye stumper men er lidt i tvivl
om et par stykker, nogen der kan hjælpe med at tyde dem ?

Det drejer sig om:

C3182N
A1265N
D2033
B1353A
D1508

Så vidt som jeg har fundet ud af er C3182N = 2SC3182 og A1265N = 2SA1265, er
det rigtigt, og hvad med de sidste ?

Mvh
Ronni

Re: Marantz PM66SE

Hvornår/hvordan skete det ?

En kortslutning af en højttalerudgang kan måske ende sådan.

Termisk runaway kan også.

Kan du se et mønster?

(hint: 2S foran det hele)

Re: Marantz PM66SE
Hej

Ja jeg ser mønstret :)

jeg har fundet erstatninger for de fleste, men mangler driverne, hvad kan de
erstattes med ?

2SB1353A > ?
2SD2033 > ?

Mvh
Ronni

Re: Marantz PM66SE

Min "japaneserbog" har ingen erstatninger....

Re: Marantz PM66SE
Hej

Pokkers, ville ellers godt lige have dem skiftet. :(

Andre evt ?

Mvh
Ronni

Re: Marantz PM66SE

Kan du ikke købe nogel nye ?

Re: Marantz PM66SE
Hej

Tjo det kunne jeg vel, men hvor ?

De steder jeg har tjekket har dem ikke, det skal være et sted man kan handle
som privat person.

Mvh
Ronni

Re: Marantz PM66SE
Hejsa,

Hvis det stadig skal være Rohm, ville jeg gå efter sættet 2SB1236 / 2SD1857.
De er kommercielt tilgængelige i DK.

Det er en anden hustype.

/C

Site Timeline