Mår-skræmmer

Hjælp!

Kan nogen herinde flikke et apparat sammen til at placere i motorrummet af
en bil, så mus og husmåre kan blive holdt stangen ?

De apparater man kan købe udsender en lyd på 85 DB med en frekevens på 12000
Hz

Haster, please. Det koster mig 2000 kr hver gang den æder mine slanger!

/Caspersen

Re: Mår-skræmmer

Ja.

Er du sikker på 12.000 Hz? Det bliver da møgirriterende at sidde og høre på
sådan en hylen hele tiden!?

Hvorfor ikke bare købe sådan et apperat? Er det så dyrt at det koster det
samme som at skifte slanger flere gange?

Brian

Re: Mår-skræmmer

Tak for dit yderst informative svar. Jeg havde ikke gættet at nogen herinde
kunne lave et sådant apparat ! Og med din sidste kommentar ved du
selvfølgelig hvor man kan købe det og hvad det koster. Du glemte
selvfølgelig bare at skrive det.

/caspersen

Re: Mår-skræmmer
Hej C. Caspersen

Du behøver ikke tage den tone på, det her er usenet, her kan du spørge
som du har lyst til, og folk kan svare som de lyster.

Mvh Max

Re: Mår-skræmmer

Det vil jeg så gøre:

Ja, det er flot Max.....

/Caspersen

Re: Mår-skræmmer

Og du glemte at svare på mine vigtigste spørgsmål for at kunne komme med et
design..!

JEG ved ikke hvor de kan købes eller hvad de koster, der er jo en grund til
at jeg spørger!
DU har oplysninger om sådanne apparater, altså må du jo også have set et
sted de sælger dem!?

Mine forældre har haft en "skadedyrsskræmmer" som de købte for vistnok 200
kr (for 15+ år siden), men den anvendte ultralyd og det er langt over de
12.000 Hz du nævner...
Den virkede iøvrigt fint indtil strømforsyningen stod af.

Brian

Re: Mår-skræmmer

OK. Har nu set dem på eBay til 20-25 euro. Har dog ingen erfaring med at
handle der.

Min ide var, at man måske for ganske få kr elektronikstumper kunne lave
noget selv.

Mvh

Caspersen

Re: Mår-skræmmer

Det kan du også for en 50-100 kr måske + arbejdstid + porto, medmindre du
bor tæt på en løsdeleforhandler ;) - Det dyreste bliver nok højttaleren,
især hvis den skal kunne gå over 20 KHz...

Brian

Re: Mår-skræmmer

Sæt en transistorradio derind og sørg for at det ikke er mørkt.

Mvh Max

Re: Mår-skræmmer

Lidt irriterende at skulle stille en radio og en lampe ned i motorrummet
hver gang man har kørt.

/caspersen

Re: Mår-skræmmer

Det behøver nu ikke sidde i motorrummet. Men er du sikker
på at det er mår eller mus du har problemer med ?

Har du prøvet fælder ?

Forøvrigt tror jeg at en mår-skræmmer er meget træls at
høre på i længden.

Mvh Max

Re: Mår-skræmmer
12000

Kan man ikke købe sådan noget flettet metal strømpe og trække over
slangerne?

/Tom

Re: Mår-skræmmer
Har hF8%rt noget om at blinkende lygter ville skrE6%mme dem vE6%k :)

Har dog aldrig prF8%vet det i praksis - men et par cykellygter med
dioder der blinker koster jo ikke alverden...

Og det mE5% samtidig se ret fedt ud med det svage blinken under bilen,
om det sE5% er lovligt at kF8%re med... Tjah :)

Site Timeline