Manual/diagram til Fluke 1980A frekvenstæller.

Dokumentationen til den tæller ligger desværre ikke lige og flyder til
fri download på nettet og uden garanti for hvad man får fat i for $20.

Jeg har en tæller hvor jeg ikke kan måle noget med LF-indgangen og det
er egentlig ret uinteressant at HF-indgangen der fungerer til UG kan
måle alt mellem 25MHz og 500 Mhz når det jeg skal måle på er en
oscillator der svinger med omkring 3,6 MHz.

Jeg kan bare ikke få den tæller til at tælle på LF-indgangen :-( og har
brug for lidt hjælp.

(Sig lige til hvis den her forespørgsel hører til i markeds gruppen
inden vi fortsætter..)

/Lars

Re: Manual/diagram til Fluke 1980A frekvenstæller.

Fortæl lidt om dine forudsætninger og hvad målegrej du ellers råder over.
Har du f.eks. et oscilloskop?
--
MVH.
Finni

Re: Manual/diagram til Fluke 1980A frekvenstæller.
Hej Lars Peter

LF indgangen er vel brændt af, så start din fejlfinding der. Da HF
delen virker, ja så er grundtæller og prescaler jo iorden.

Max

Re: Manual/diagram til Fluke 1980A frekvenstæll er.

Hej Max,

Det er også min tanke og derfor ville et diagram være dejligt inden jeg
begynder at splitte den ad. Min første tanke er en skydeomskifter der
vælger mellem de to indgange der er kaput.

Af målegrej til rådighed for fejlsøgning (Finni) er diverse
digitalvoltmetre, tone og signal-generatorer, en anden frekvenstæller
(Fra OZ engang i 1979) der virker og som løste problemet med at måle
3,6MHz samt et oscilloscop.

/Lars

Re: Manual/diagram til Fluke 1980A frekvenstæller.

Okay Lars.

Det lyder som om du har godt fat i det.
Og Max har da også "næsten" løst problemet.
Mon ikke du kan lave det uden diagram.
Du har jo et scop og en tonegenerator.
Så er der jo ikke andet for end at sætte
generatoren på og så følge signalet med scopet.
Men det har du nok selv regnet ud.

--
MVH.
Finni