Mangler Trafo

Ja efter at have fundet priser på trafo må jeg nok igang med at lave noget
selv

Jeg skal bruge noget som kan køre på 220 V
Og levere 24 Volt op til 10 - 12 Ampere, altså ca. 240 Watt Jævnstrøm

Det må gerne være Switchmode men ingen betingelse
Det skal helst være med kortslutningssikker opbygning

Dertil søger jeg information om opbygning ad Switchmode trafo og dens
virkemåde
Måske noget som er til at betale for en MASCOT 8921 som er den som der skal
matches er jo hunde dyr.

/ Niels

Re: Mangler Trafo

Det kan simpelhen ikke betale sig.

Spørg Scanpocon i Odense, hvad de skal have for en (250 stk) Powernet
forsyning der kan levere 24 V 10A

    Sonofon, er de bare inkompetente ?

Re: Mangler Trafo
Hej Niels

Hvad har du som 100 stk/pris på den og hvad sagde XP ?

Mvh Max

Re: Mangler Trafo
Jeg har kontakt til XP, jeg har dog ikke fået nogle priser endnu men
kataloget er på vej til Sønderborg, men jeg vil forske lidt i at lave nogle
PC strømforsyninger om til 24 Volt, der lige nu med 12 Volt 20 Amp, så
det vil være perfekt hvis de kan modificeres til 24 Volt 10 A

Takker for indkommende svar, Tjekker også lige hos Odense firmaet

/ Niels

Re: Mangler Trafo
skal

Hvad er Hundedyrt ??

Og hvor finder du det ?

~~Frank .,

Re: Mangler Trafo

Hvad siger du til 516 kr ., for 24V / 13A .. Switchmode .. med hele
svineriet over-dit, blæser-dat ..
Og hvis man tager 250 styk .. så kan prisen helt sikkert godt komme længere
ned ..

www.cypax.com varenr: 50.035.3224

~~Frank .,

Re: Mangler Trafo
Det er alt for meget, jeg har fundet noget brugbart
i Tyskland til 43 ?, og lige syd for grænsen og endda med moms. ved 1 stk.

Som skrevet tidligere skal det ikke være med CE mærke eller dit / dut / dat
Kun at den skal kunne levere 24 V 12 A som MASCOT 8921

/ Niels

Re: Mangler Trafo
dat

Du vil have overstrømsbeskyttelse .. du snakker om SM og den skal matche en
Mascot 8921 .. CE-mærket kommer du vel ikke uden om, så længe du indkøber i
Europa ..

Hvis overstrømsbeskyttelse = sikring,
Hvis scwichmode ikke er krav,
og du vil bygge selv .. så kan det vel laves ganske billigt med
Trafo+Diodebro+Kondensator+Sikring..

Hvad skal du bruge det til ?

~~Frank .,

Re: Mangler Trafo

Det er ulovligt hvis en forhandler sælger dig et produkt, der ikke er
CE-mærket.
Det skal det være når der omsættes inden for EU.

Re: Mangler Trafo
Nej det skal det ikke, vi sørger selv for at få den typegodkendt
Vi har sørme fået respons fra nogle der kan levere uden CE mærket
Samme produkt findes i en færdigløsning med godkendelse men ikke til vores
formål.

/ Niels

Re: Mangler Trafo

Nu kan jeg ikke finde ud af hvad det er du søger... du efterspørger en
trafo. 24 i 30-50A ampere har jeg stående. Men jeg har ikke 250stk - er det
hvad du søger eller.!? dernæst snakker du om jævnstrøm og med
strømbegrænser. Det kræver noget elektronik og ikke bare en trafo...
Hvis du kan bruge sådan en trafo så gi et praj, den er jo ikke så lidt tung
så den skal afhentes.

Hvad er det for et projekt du har gang i?

--
Vh. Peter Andersen
Bogsalg: www.mespilus.dk/bog/

Re: Mangler Trafo
Det jeg søger er

En trafo 220V / 24V - ( 12A max )
Om det så er Switch Mode eller alm er underordnet.

Det er ingen krav at den er kortslutningssikkert men et plus.

De skal drive en spilleautomat fra Compu Game, som anvender MASCOT model
8921
24 Volt 12 A max.

Jeg har planer ( måske er den god )
Jeg vil selv fremstille kabinetter til Compu Game og DAE maskiner, dertil
skal jeg jo bruge
strømforsyning, og for at holde omkostningerne nede skal det ikke være til
priser som ligger
meget over 300 kr. stk.

/ Niels

Re: Mangler Trafo

Skal det være en reguleret/stabilliseret forsyning ?

    Sonofon, er de bare inkompetente ?

Re: Mangler Trafo

Bruger de så meget strøm ? ..
Skærmen kører vel 230V, så det er vel kun computeren + måske forstærker der
skal have 24V..

Hvis du kan komme ned under 10A så er der jo nok lidt sparet igen ..

~~Frank .,

Site Timeline