mangler trådløs antenne hvad gør jeg

Jeg har købet et trådløst mini pci kort
til min bærbar.
Men der er ikke nogen antenne i min
bærbar og der sider et lille stik på kortet
til antenne.
Hvad gør jeg kan jeg selv lave en antenne
og hvor for jeg et sådan lille stik fra.

Kortet er et
Intel PRO/Wireless 2200BG

Den bærbar er en
Fujitsu Siemens amilo m-7800

Den har fundet kortet men den skriver
at der er for lille signal.

Re: mangler trådløs antenne hvad gør jeg

Det behøver du nok ikke, for der er sikkert en indbygget antenne i kortet
(wifi kort har somme tider både en integreret antenne og et stik til en
evt. udvendig retningsantenne - det gælder fx orinocos pc-cards - prøv evt.
at google på kortets navn og "integrated antenna")

Noget andet er at du nok ikke skal forvente super-rækkevidde med en
integrerede antenne.

Anders

Re: mangler trådløs antenne hvad gør jeg

Jeg har endnu ikke set et Mini-PCI WIFI kort med indbygget antenne ..
(mini-PCI er ikke cardbus / pcmcia / pc-card ;-))

De PCMCIA WIFI kort jeg har rodet med igennem tiden har haft fin
rækkevidde til dagligdagsbrug i lejligheder ;-)

--
-jens

Re: mangler trådløs antenne hvad gør jeg

Sorry, jeg tog fejl, der er nok ikke nogen integreret antenne på "PC"'s
kort, så vidt jeg kan se på fotos på IBM's sider.

Det tossede er at man kan google sig til flere links der påstår det modsatte
når man søger på <kortnavn> "antenna integrated". Men det viser vel først
og fremmest at man ikke altid kan stole på google's link, navnlig ikke når
man søger på tekst der specifikt finder de fejlinformerende sider frem.

Hvis det var mig der havde problemet, ville jeg nok prøve at proppe en stump
monteringstråd på 2,6 cm fri længde (=1/4 bølgelængde) i stikket og se om
signalstyrken så var tilstrækkelig. Men jeg tør ikke anbefale
fremgangsmåden til andre - kan slet ikke tage ansvaret for hvad der sker
hvis monteringstråden falder ud og ned på motherboardet eller et andet
uheldig sted...

Anders

Re: (OT) mangler trådløs antenne hvad gør jeg

Det minder mig om en webcomic:
   <http://www.filthylies.net/d/20041231.html

--
Venlig Hilsen
Michal

Re: mangler trådløs antenne hvad gør jeg

Find en antenne til den.

Køb en færdig antenne. Det kan ikek betale sig at alve den selv. Find
evt en gammel notobook og hug den op.

Re: mangler trådløs antenne hvad gør jeg
En løsning kunne være, at ringe til www.servicegruppen.dk
Spørg hvad du skal betale for IBM FRU 46L4820 ->" MINIPCI - Antenna
assembly for wireless LAN "

http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndocid=MIGR-42348
(her er et billed)

IBM bruger minipci wireless i de fleste nye Thinkpads.
MPCI -> 2200 kortet er forøvrigt et super godt kort.
Husk at firmware opdateret det, så det altid er op to date.

Det vil meget sikkert komme til, at se mindre pænt ud med en wireless
antenne som stikker ud af din maskine. da den sikkert ikke kan være
inden i din Laptop.!!!!!

Men ok det var da et forslag.

En anden og sikkeret bedre løsning er (nu hvor din laptop ikke er
forberet på wireless) og ringe til www.servicegruppen.dk og hør om denne
model kan få indbygget wireless antenne og i så fald hvad det ville
koste bare en ca. pris.

En sidste løsning på dit lille problem er at købe et billigt Wi-Fi
PCMCIA kort. De koster ikke ret mange basøre.
Køb evt. et hvor antennen kan skubbes ind i PCMCIA kortet når det ikke
bruges så ses det ikke så meget

Håber at dette kunne bruges.

De bedste hilsner

J.