Mangler lyd i den ene side af TV: Beovison LX2802

Jeg har haft et Beovision stående et stykke tid, som ikke kunne tænde.
Har nu endelig fået repareret afbryderen, men nu er der pludselig ikke lyd i
højre side. Det har ellers fungeret uden fejl de sidste mange år.

Spørgsmålene er så:
1. Har det noget at gøre med min rep af afbryderen? Udgang til
hovedtelefoner sidder jo på samme print som afbryderen. Synes dog ikke jeg
har rodet særlig meget, og har bippet hovedtelefonstikket igennem. Det
skulle være OK.
2. Ellers, hvad kan der så være galt? Hvor skal jeg starte med at lede?

pft
Kåre

Re: Mangler lyd i den ene side af TV: Beovison LX2802
Hej!

Undersøg først om der er lyd i højttalerne via scartstikket.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Mangler lyd i den ene side af TV: Beovison LX2802

Det er der.
Jeg har tjekket stik og kabler, både signalkabler, højttalerkabler, og
ledningerne ned til hovedtelefonudgangen. Det ser OK ud.
Har også målt højttaleren til 7,2 ohm, så den er vist heller ikke stået af.

Hvad nu?

Kåre

Re: Mangler lyd i den ene side af TV: Beovison LX2802
Hej!

Alt dette behøvede du jo ikke undersøge når der er lyd på via scart(!).

Anyway, så ville jeg nok gå igang med et skop og diagram. Jeg kan ikke mindes at
have lavet sådan en fejl i en LX'er, men een gang skal jo være den første. Find
lydvejen og se hvad der sker når du følger signalet.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Site Timeline