Mangler en sender og modtager

Jeg mangler en sender og en modtager.
Begge dele skal vare små ( omkring en femkrone ca )
Modtageren skal kunne kunne vibrere når den får signal
Modtageren skal kunnes aktiveres i en afstand 1 m - 50 cm trådløst fra
senderen
Er dette den rigtige gruppe eller skal jeg andre "steder" hen ?
Er det noget der findes eller kan den slags laves ?
Mvh
Blue-Jay

Re: Mangler en sender og modtager

Der har den da for længet opdaget de andre. Lugt og vibrationer i luften
(hvad tror du dens knurhår er til?) afslører dem langt tidligre.

Re: Mangler en sender og modtager

Verden er ikke sort og hvid !!
Katten virker ikke som om at den fornemmer der er nogen før de står lige op
og ned af den
( katten virker forskrækket )
Nu har jeg haft katte i 30 år så jeg ved nok hvordan kattens følesanser
virker - hvordan katte reagerer over for div lyde/berøringer ;o)
Mvh
Blue-Jay

Re: Mangler en sender og modtager

Giv den tid - og trykhed - dine 30 års erfarting til trods.
Karsten H. (7870)
Re: Mangler en sender og modtager
Hej Blue-Jay

Som de andre skriver, ja så tror jeg også at katten lærer at
registrere de andre kattes nærhed med tiden. Men skal man
lave noget elektronisk, ja så burde det kunne lade sig gøre
at lave en simpel metaldetektor og hænge om halsen på
den blinde/døve og så en svingningskreds om halsen på
de to andre, dermed får man et passivt system der ikke
genere andre. Det vil være et system der minder om det
man bruger som tyveri sikring i butikker.

Re: Mangler en sender og modtager

Kan det laves så det virker og hvem kan lave den slags ?
Mvh
Blue-Jay

Re: Mangler en sender og modtager

Der findes allerede elektroniske kattelemme på markedet.
Katten/kattene får et halsbånd på med en dims i,
og kattelemmen har en dims der gør at den
kun åbner for de katte(halsbånd) den kender.
Jeg ved ikke hvad der kræves af strøm til de
to forskellige enheder. Men de virker.
Måske du kan kigge på om du kan modificere sådan et system.

/Bo.

Re: Mangler en sender og modtager

Jeg har haft kikket på de kattelemme men elektronik er ikke lige mig (jeg er
vist bedre med det grove værktøj ;o)
Tusinde tak for svar ;o)
Mvh
Blue-Jay

Re: Mangler en sender og modtager
De billige bruger en magnet på katten og den aktivere et batteri det
holder låsen nede.

De dyre er vist baseret på RFID eller indskudt biochip.

Alle 3 dele kræver ingen strøm på katten, men de vibrere dog ikke.
Den første er næppe brugbar da katten skal være rimelig præcis og tæt på
døren for at åbne den.

Re: Mangler en sender og modtager

Tusinde tak for svar ;o)
Det kan være jeg skal kikke på den billige model ;o)
hvis den aktiverer et batteri så burde det være muligt selv for mig at koble
en vibrator til batteriet !!
Mvh
Blue-Jay

Site Timeline