Mangler en ide til arbejdsbordet

Hej

I kender sikkert det at man ofte mangler en tredie hånd når man sidder og arbejder i sit værksted.

Jeg mangler en tingest til at have stående på arbejdsbordet, der skal være et lille hul i dimsen og når man så stikker et stykke sugetråd ind i hullet, ja så klippes der 5 mm af automatisk.

Jeg mangler bare en ide til saksen, har nogen de vise sten ?

--
Mvh

en fjederbelastet skævbider bygget sammen med en solenoide? :o)

--
mvh
Rasmus

Hej Rasmus

Er overvejet, men det bliver en meget stor solenoid der skal i arbejde for at løse problemet.

Jeg har tænkt på to skiver med hul i hvor den ene så roterede, men har ikke fundet noget der umiddelbart kunne bruges.

--
Mvh

Har du ikke også 2 ben? Hvis ja, kan du jo arbejde videre med ideen :-)

--
Karl Erik.
http://www.ranunkelvej.com

Udm=E6rket ide : en skive - slebet som en sakskant - monteret ikke centrer p=E5 en lille meget langsomtg=E5nede motoraksel (stepmotor) et modsk=E6r der omslutter del del af rotorerende skive. Man kunne lave delene af en gammel saks (f=E5r at f=E5 det rette st=E5l)- sk=E6re ud med vikelsliber og s=E5 h=E6rde efter forarbejdningen.

Reply to
Benny Andersen

men tynde ting kunne man godt risikere kiler sig fast mellem "bladene"... jeg antog at max skulle bruge det i et elektronikværksted hvorfor en saks vil blive meget hurtig slidt i forhold til en skævbider...

--
mvh
Rasmus

hmm - hvad mener du med stor? men kan altså få nogle rigtig kraftige solenoider der ikke er ret "store"... :o)

jeg tror du vil få et problem med at tynde ledninger osv. kan kile sig fast... hvordan vil du lave ligeså skarpe snit som med en skævbider?

--
mvh
Rasmus

"Max" skrev i en meddelelse news:4c5f1b2b$0$56775$ snipped-for-privacy@dtext02.news.tele.dk...

Hvad med en cigarklipper eller ud fra samme princip? En elektrisk hæftemaskine med en cigarklipper? ;-) - lidt Storm-P, men princippet. /Erik

Reply to
Erik Andersen

Hej Rasmus

Jeg har også mødt dem kraftige, men syntes nu de fylder meget.

Kan du forestille dig to skiver med et hul igennem, hullet er placeret mellem centrum og kanten. Man montere så en hærdet borebøsning i hvert hul, sørger for at den stikker lidt ud og plansliber så delene, man får så en hærdet knivskarp løsning. Har lavet mange lednings- klippere på den måde.

--
Mvh

Hej Erik

Slet ikke nogen dum ide, hæftemaskinen har jo netop det man har brug for, nemlig relativ store kræfter og kort slaglængde.

--
Mvh

Hej Rasmus

Ikke for noget, men en saks er altså en bedre klipper end en skævbider. Jeg har klippet i hundredtusind vis af komponentben med en almindelig husholdningssaks uden den tog notits af det. Faktisk tror jeg at papir er værre for en saks end kobbertråd.

--
Mvh