Mangler data på relæer

Hejsa

Jeg har en pæn slat printrelæer af fabrikatet ERNI liggende, jeg
mangler nogle data m.v. på.
De er mærket:

DILRID-A
2A4.5- 5V
20L34

og

DILRID-B
2A4.5- 5V
20L42

Er der nogen, der ligger inde med et datablad eller lignende på disse
2 typer, vil det hjælpe mig meget.

--
Mvh.

Tomas

Re: Mangler data på relæer

Hvad er det egentlig du vil vide?
Du kan jo måle dig frem til det meste.

--
MVH.
Finni

Re: Mangler data på relæer

Mit gæt
2A4.5-5V = max strøm 2A , 4.5-5V arbejdsspænding

mvh Erik

Re: Mangler data på relæer

Det er også, hvad jeg formoder, men igen...

Selve forbindelserne har jeg bare målt mig frem til

--
Mvh.

Tomas

Re: Mangler data på relæer

Det må vel så også være godt nok? Det er jo sådan med relækontakter, endten
er der forbindelse eller også er der det ikke - alt afhængig af, om reklæet
er i hvilestilling eller antrukket.:-)

I modsat fald er der anledning til at tro, at relæet er defekt og bør
udskiftes.
Karsten H. (7870)
Re: Mangler data på relæer

Klart klart :-)

Men det var kontakternes max belastning, jeg mere var
interesseret i at kende, så de ikke brænder af med tiden

--
Mvh.

Tomas

Re: Mangler data på relæer

Det fremgår da vist med al tydelighed med oplysningen: 2A. ...og så er der
igen fordskel på, om kontakterne skal endten bryde ellker slutte strømme på
2 A., eller de blot skal bære strømmen i sluttet tilstand..:-)
Karsten H. (7870)
Re: Mangler data på relæer

Det fremgår slet ikke hvilken spænding kontakterne kan tåle at arbejde
med ved henholdsvis AC og DC (jeg formoder at de 4.5 - 5V er
spolespænding).
--
OV1A Jens

 Good decisions come from experience. Experience comes from making bad ones

Re: Mangler data på relæer

Jeps, det er spolespændingen. De skal dog blot slutte/bryde en
16-20V spænding, så mon kke, det går, kan de holde de 2A?
Formoder, det er effektivværdien?

--
Mvh.

Tomas

Re: Mangler data på relæer

 Hvis man vil tillE6%gge nogle bogstaver en bestemt  egenskab, sE5% kan
man da gF8%re det,
 men der stE5%r ingen steder at det er kontaktstrF8%mmen !
Hvis det er kontaktstrF8%mmen, sE5% ved man ikke om det er DC eller AC...
Der er ogsE5% forskel pE5% konitnuert kontaktstrF8%m og bryde /sluttestrF8%
og ohms /induktiv belastning.
SE5% hvad kan man egentlig sige om kontaktstrF8%mmen ?
Hvorfor kan man fE5% modstande hvor der stE5%r  5(ohm tegn) K ..hvorfor
bruger modstandsfolk overhovedet et k og hvorfor bruger relE6%folk tit
bE5%de V og A i deres typebetegnelser..
Jeg tror man skal vE6%re meget forsigtig i at tillE6%gge vE6%rdierne noget
som ku virke logisk, nE5%r man virkelig ikke ved noget .
Ikke fordi jeg vil drille nogen..
alex

Re: Mangler data på relæer

Ud fra datablade for andre relæer kan de 2A betyde "2 Form A
kontakter" hvilket er to sluttekontakter.

( Form B er bryde og form C er skiftekontakter )

I så fald ved vi intet om kontakternes spænding og strøm formåen.

Monter det i en sokkel, så er det nemt at udskifte når det brænder af
:-)
--
OV1A Jens

 Good decisions come from experience. Experience comes from making bad ones

Re: Mangler data på relæer

God ide :-)
Det er også et DIP relæ, så det er jo lige til!

--
Mvh.

Tomas

Site Timeline