Mangler - 7 volt til /6963C display

Hejsa

Jeg mangler en variabel -7 volt til et T6963C display, er der en venlig
sjæl der ved hvordan jeg kan lave det ud fra +5.

MVH
Allan

Re: Mangler - 7 volt til /6963C display

Jeg havde absolut ingen anelse om at den skulle bruge negativ
kontrastspænding....

Men det kan jeg da se her:
http://forum.lcdinfo.com/viewtopic.php?p25%31

En Max232 eller lignden RS232 driverkreds, hvor man stjææler - 10 volt
fra.

Eller en 555'er der er hooked op som en negativ chargepump:
http://www.reconnsworld.com/power_voltinvert.html

Ellers er der lidt af finde omkring negativ charge pump
http://www.edn.com/article/CA601831.html

Maxim kan vel "sample" dig et par stykker:
http://para.maxim-ic.com/en/search.mvp?fam=invreg&tree=powersupplies

Re: Mangler - 7 volt til /6963C display
Klaus D. Mikkelsen:
Hejsa Klaus, ja den havde jeg også lige overset gg

Har jeg forstået det rigtigt, kan man godt stjæle -5v fra en max232??
uden at have den negative spænding?? For så er det vist løsningen
(Mindst mulige componenter, og skal alligevel bruge rs232 til
kommunikation med PCer, så sådan en dual rs232 må jo lige være sagen)

Re: Mangler - 7 volt til /6963C display

Jeps

Afhængigt af, hvilken type MAX 232 du bruger kan du stjæle spændingen
direkte ved kondesatorene omkring den (nogle har eksterne kondesatorer).