Manglende VHF kanaler paa DVD/Video koebt i England

Jeg har koebt en DVD/VCR i England, en Samsung SV-DVD55, men naar jeg
vil indstille kanalernerne, saa kan jeg kun vaelge kanal 21 til 69,
som mig bekendt svarer til UHF kanalerne.

Det betyder f.eks. at jeg ikke kan finde DR1, DR2 og TV2 zulu da disse
er paa kanal 8, 6 og 9 vores kabeltv, disse er mig bekendt VHF kanaler.

Jeg har forsoegt at kontakte Samsung's support, men som forventet var
de ikke til megen hjaelp, er der nogen her har en ide om det er muligt
at faa tuneren til at finde VHF kanalerne ogsaa, evt. vha. en firmware
opgradering ?

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Re: Manglende VHF kanaler paa DVD/Video koebt i England
Hej Jesper

Du skulle nok have set dig lidt for inden du købte, der bruges ikke VHF
kanaler til TV i UK mere, kanalerne 1-14 er udgået.

Mvh Max

Re: Manglende VHF kanaler paa DVD/Video koebt i England

Det er desværre ganske normalt, VHF bruges ikke i UK. Du _kan_ også få
problemer med lyden, især hvis der er NICAM stereo i æsken.Men analog
lyden kan også være probematisk

Jeg har aldrig set nogen UK modeller hvor VHF delen rent faktisk var
til stede rent fysisk, så dine tanker om en softwareopdatering tror
jeg ikke du skal regne med er en mulighed.

Hvis det kan trøste dig er du langt fra den første der har lavet det
stunt.
--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade
Re: Manglende VHF kanaler paa DVD/Video koebt i England

Det har jeg ikke oplevet problemer med, hvad mere praecist er det som
gaar galt ?

;-) Saa er jeg blevet saa meget klogere, tak for hjaelpen.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Re: Manglende VHF kanaler paa DVD/Video koebt i England

Den analoge lyder ligger på 2MF 5.5MHz her i landet, 6.0MHz i UK.
NICAM ligger på 5.85MHz her, 7.802MHz i UK, samt anden bitrate.
Men det er meget tænkeligt at netop audiomodulet er et standard modul
med "alle audiovarianter", så er der jo intet problem her.Det er
efetrhånden set, selv i billlig-billig-billig apparaterne.

Det er mere tænkeligt at der har været en besparelse på
20-30.-/apparat ved at udelade VHF delen.

Og netop da der kun er 7MHz spacing i VHF mod 8MHz i UHF gør det UK
versionen af lyd umulig i VHF.
I gamle dage havde UK dog et VHF-system, lavopløseligt non-standard,
men det er vist aflivet for længst.

Tjah. Klog af skade, er det ikke sådan?

--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade