Manglende farve på TV

Mit gode,  vel snart 20 års gamle ITT Digivision 3588 TV, har mistet en af
farverne, sikkert den blå.
På billedrørsprintet har jeg udloddet en transistor, der opførte sig lidt
underligt.
Typebetegnelse  TBF 871.
Har set i kataloger og søgt på nettet uden at kunne finde data på denne.
Kan nogen hjælpe og evt. angive en erstatningstransistor.

Jeg har ikke noget diagram over TV'et, men mener at de tre farvekanaler bør
have de samme værdier, og så er det vel bare at måle sig frem og se hvor
problemet er?

Så foreløbig har jeg skulet lidt på nævnte transistor.  Når jeg ohmer den
igennem, kan jeg godt blive i tvivl om den er OK.  Jeg kunne selvfølgelig
også lodde de to andre ud og se om værdierne er de samme, meennnn!

Min nærighed forbyder mig at smide TV'et ud.

Jørgen Andreasen

Re: Manglende farve på TV

Mon ikke det er en std. BF 871

http://www.donberg.de/descript/b/bf871.htm

bør

Kan du ikke prøve at lade den transistor som du mener er defekt, bytte plads
med en af de andre som er ok.

 ;-)

mvh
JBH

Re: Manglende farve på TV

af
plads
Jo, der var også en anden venlig sjæl, der mente det var en BF 871 og jeg
kan se at dataene passer sammen.
Jeg har også søgt nettet og fandt nogle i Tyskland, men kan nu se, at de
også kan findes i Irland. Utroligt at man skal  så langt omkring.
Får en BF 471 fra Brinck, som har næsten samme data.  Pris 9,00, det er da
billigt. Jeg prøver den.
Tak for hjælpen.

Jørgen

Site Timeline