Måling på transistor. - Page 2

Re: Måling på transistor.

Det tænder med lyd på (sus) som kommer og går med ca. 2 sek mellemrum, jeg
vil tro det er fordi der ikke er noget signal, men det er et gæt. Men der
kommer intet billed på.

Jeg kan ikke måle nogen som helst modstand i mellem ben 6 og stel på
kredsen, ikke engang i 20 mohms området, så den er ikke kortsluttet.
Tidligere havde du også dømt den ok, fordi der ikke kom hvid streg på når
jeg skruede op for G2... er det en idé at lodde dyret ud ?

Anders

Re: Måling på transistor.
når

Nej, der kom _IKKE_ lys skærm ved at skrue på G2....

forsyning?

Lige min tanke :) , Jeg må prøve at pille det fra en efter en....

Re: Måling på transistor.

Nå, jeg startede i det store med at pille lidt fra, og er nu endt med at kun
at have TDA3654 ude, og min sikring springer ikke, så den må skiftes. Der
står godt nok i diagrammet der skal være 29 volt, jeg har 33 volt, men det
kan vel skyldes belastningen som ikke er stor nok, lige som jeg på på TDA´en
har 33 volt på ben 6, en kodensator herfra og til ben 8, men en modstand  på
560 ohm til stel, på ben 8 står der skal være 9 volt, der er også 33, men
det er vel også fordi der ikke er belastning fra kredsen....

Et skift af TDA´en er vel tiltrængt ?

Re: Måling på transistor.

Fordi ?

Anders

Re: Måling på transistor.

Det var den - tak for hjælpen.

PS: Jeg har tidligere skrevet om et 25" SONY TV. Jeg fandt en defekt
spændingsregulator BA09, som jeg har skiftet med en 7809, TV opfører sig nu
anderledes en før den blev skiftet (prøver at tænde) og efter ca. 1 min
blinker det nu 5 gange. Jeg fandt et sted noget om at man skulle skifte den
til den orginale BA09 og ikke 7809, men det var et andet chassis - kan det
have betydning ?

Anders

Re: Måling på transistor.
fætter....
kun

Hvad måler du diodestrækningen mellem BE til?

Noget andet er, at en HF-transistor godt kan være defekt (død rent
HF-mæssigt), selvom at dens diodestrækninger er ok.

Hilsen
Lars

Re: Måling på transistor.

Mente selvfølgeligt mellem BC! ;-)