Måling på pulstog fra IR fjernbetjening

Hej NG

I forbindelse med fjernstyring af en varmepumpe har jeg brug for at få målt
på / analyseret hvad der bliver overført af data ved betjening.

Varmepumpen kan kun betjenes vha. en infrarød fjernbetjening og det ønsker
jeg ændret til nogle kontakter.
Jeg har målt med et osc. på udgangen af IR-modtageren i anlægget og der
kommer et pulstog på ca. 250 mS længde og mindste puls / pause er ca. 0,4
mS.
Signalet er formentlig 38KHz IR, da en alm. 3 bens IR modtager også kan
modtage signalet.

Findes der noget software / hardware, så jeg kan bruge pcén som 1 kanals
logik analysator via seriel / USB / lydkort?

eller findes der noget software der med en IR-modtager kan "optage"
pulstoget og gemme det i en fil?

Har I nogen erfaringer ?
--
Venlig hilsen

Viggo

Re: Måling på pulstog fra IR fjernb etjening

Ja, lirc.

Lirc har et program til at "lære" en fjernbetjening at kende, modtage

Filerne den gemmer er nemme at læse, så du relativt nemt kan oversætte
dem til C kode til en mcu f.eks. en AVR.

Programmet findes også til diverse legacy OS'er, deriblandt Windows.

Re: Måling på pulstog fra IR fjernbetjening
Måske det her program kan hjælpe dig videre.

Der er så et en forskellige modtager man selv kan lave eller købe færdige og
bruge dertil.
http://winlirc.sourceforge.net/