Måling af Wow & Flutter

Jeg har anskaffet mig et Wow & flutter meter og skal nu igang med at
renovere en del båndoptagere.
Er her nogen der kan give mig en forståelig prucedure for måling med W & F
meteret.

På forhånd tak.

Børge

Re: Måling af Wow & Flutter

Dette var et uvanelig spørsmål.
Wow er definert som et langvarig forløp i forskjell fra den opprinnenlige
frekvengang, og flutter som kortvarig..
Jeg har betjent noen metre med dette , men kan ikke alle parametre. Jeg
antar at jeg kan skaffe deg dette.
Problemet er hvilket måleinstrument du har. Vanligvis gir man en
båndopptaker et 500 Hz signal, og så måler instrumentet hvilken prosent
dette varierer. 1 % er bra 3 % er mindre bra 5 % er lik en dårlig
kassetspiller.

Med hilsen
Arne Offenberg

Re: Måling af Wow & Flutter

Jeg har forsøgt at maile til dig, men uden held.
Min tester er en WOELKE ME104. Jeg kan se at den har en udgangsfrekvens på
3150 Hz.

Børge

Re: Måling af Wow & Flutter

&
opprinnenlige
Kjenner ikke instrumentet, men jeg skal forhøre meg litt på jobben. Det er
minst 20 år siden jeg drev med dette. Det er flere standarder på dette, og
flutter måles nok med så høy frekvens.
Min private mail adresse blir å fjerne "bort" og "vekk"

Med hilsen
Arne Offenberg