Måling af vandstand i regnvandstønde - Page 2

Re: Måling af vandstand i regnvandstønde

De 5 liter var bare et eksempel. Jeg vil kunne bestemme det via softwaren.

Re: Måling af vandstand i regnvandstønde

nsor-Measuring-Transducer-/181758787774

dex.php?option=com_content&view=article&id17%7:capacitive-water-level
-sensor&catid30%:arduino&Itemid61%)...

.de/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_nkw=flow+sensor&_sop15%) i serie

mgang. ;-)

/A

Re: Måling af vandstand i regnvandstønde

- Lars

Re: Måling af vandstand i regnvandstønde

Re: Måling af vandstand i regnvandstønde
Den 17-06-2015 kl. 19:14 skrev Martin Larsen:

Tak for de mange gode forslag. Det er interessant at se hvor mange vidt

http://www.ebay.com/itm/331561156026?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

muligheder.

Re: Måling af vandstand i regnvandstønde

   Forestil dig for eksempel, at du begynder at vande mens det regner,

systemet blive ved med at vande, uden at det bliver registreret.
   Uanset vhad kan jeg ikke se du kommer udenom en doseringspumpe -

til drivhuset. ...

Re: Måling af vandstand i regnvandstønde

Det er inde i drivhuset hvor det ikke regner :)

har brug for?

Re: Måling af vandstand i regnvandstønde

Er det ikke mere vigtigt at planterne har den rigtige fugtighed, end

Leif

--
https://www.paradiss.dk

Eller begge.

Re: Måling af vandstand i regnvandstønde

Det er korrekt, men det er ikke et fuldautomatisk vandingssystem jeg er
ude efter. Den daglige vanding klarer jeg selv. Det er bare til at give

Lad mig lige forklare problemstillingen lidt mere detaljeret. Jeg
benytter en lille 12V campingpumpe til at pumpe vand over i drivhuset.
Denne er styret af en Attiny85 som er koblet til indmaden fra en billig

5 minutter hvilket er hvad det tager at fylde en 10L vandkande. Dvs. jeg

forskellige vandkander. Fx en mindre som rummer 6 l. Dette kan jeg meget

bare om give nok til selv varme solskinsdage. Planterne gror direkte i

Det hele er jo en blanding mellem noget jeg virkelig har brug for, og

jeg har beskrevet ovenover.

man jo dette, men det er meget forskelligt hvor meget planterne drikker,

lyder som en sjov opgave!

Re: Måling af vandstand i regnvandstønde

Re: Måling af vandstand i regnvandstø nde
Den 01-07-2015 kl. 13:41 skrev Abdelrahim Salim:

Ja, det er jeg klar over, men den elektriske ventil var faktisk lettere

Re: Måling af vandstand i regnvandstønde

Jeg har modtaget den lille ultralydsensor og har testet den kort ved

et par meters afstand.

Vender tilbage med mere info om projektet.

Site Timeline