Måling af termisk modstand ???

Hejsa

Jeg er ved at bygge en kopi af et temperatur føler kredsløb til en IKS
computer. Jeg mangler bare at finde ud af hvilket modstand der sidder som
føler - hvordan gør jeg dette lettest og mest præcis ? Jeg kan på min skole
evt. proppe føleren ned i et køleapperat(25.000 kr udstyr!) og sætte dette
til en hvilken som helst temperatur og så måle modstanden ved denne - er det
måden at gøre det på ??
PTC/NTC - det skulle nok være til at regne ud....

Alle forslag modtages gerne...

Re: Måling af termisk modstand ???
Hejsa

Hvis det er en NTC eller PTC, så er værdien målt ved 25 grader.

Mvh Hauge

Site Timeline