Måling af SN på forstærker

Jeg skal måle signal støjforhold på en effektforstærker.

Er der nogen der ved lidt om ved hvilken effekt man normalt måler ved, er
det SN. i forhold til max. effekt eller er det f.eks.. ved 1W-RMS.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Da jeg lærte det i skolen, var det med 775 mV RMS sinus på indgangssignalet
og potm. indstillet til lige før signalet klipper sammenlignet med
kortsluttet indgang.
Tallet opgives i dB og skulle gerne ligge over 90-100 dB

--
Tom

Re: Måling af SN på forstærker

Ja, sådan har jeg også gjort det - og læst det skulle gøres. Jeg tror ikke
udgangssignalet ændres under belastning i normalområdet.

Peter

Re: Måling af SN på forstærker

Tak for det, jeg kom bare lige i tvivl da man ikke kan bruge målingen til
sammenligning uden at man skal til at regne først.

--
Hilsen
   Peter N Petersen