Måling af motoromdrejninger

Hej! Jeg roder med at lave mE5%linger pE5% en forbrE6%ndingsmotor. Jeg vil
bl.a. kunne mE5%le omdrejningstallet, med en spole omkring en
tE6%ndrF8%rsledning, og har kig pE5%
http://www.national.com/ds/LM/LM311.pdf "Detector for Magnetic
Transducer" figur nr. 00570439. Jeg forstE5%r ikke helt hvorfor spolen
har fat i spE6%ndingsdeleren og ikke stel? Jeg har tE6%nkt pE5% et filter
i udgangen for at tage evt. glitches. Forslag? Er der andre simple
lF8%sninger, jeg bF8%r overveje?20%

Mvh Jesper Nielsen

Re: Måling af motoromdrejninger

Kig anderledes på diagrammet, spolen har fat direkte over indgangene på
opampen, derved kræves der ikke meget signal før den ændrer udgang

Re: Måling af motoromdrejninger

Det er rigtigt nok, men sE5% har reference spE6%ndingen pE5% den negative
indgang ikke den store effekt.

Jesper

Re: Måling af motoromdrejninger

Er du nu helt sikker på det ;-)

--
Anders Henriksen
supermule [snabela] lite [punktum] dk

Re: Måling af motoromdrejninger

Hvis du refererer spolen til stel, ligger komparatorens differens
indgangsspænding på ca den halve forsyning, og så skal der et stort
signal fra spolen til at trigge den. Desuden vil spilens signal svinge
udenfor forsyningsspændingen til komparatoren.