Måling af 12V spænding via en AD Converter.

Hej,
Er der nogen der kan hjE6%lpe mig med et kredslF8%b da jeg er en novice ind=
en20%
for elektronik.
Det jeg gerne vil er at mE5%le spE6%ndingen pE5% et 12 V NP Batteri via en =

eksisterende AD port med fF8%lgende data sE5% jeg kan fE5% besked nE5%r det=
 skal20%
lades.20%
Dvs. at inden for de 0 - 1,75 volt skal jeg mE5%ske kunne et omrE5%de omkri=
ng20%
de 10 volt sE5% jeg ved det er tid til at oplade.
ADC Binary resolutions 10
ADC Reference Voltage 1,75
ADC Range 0 - 1,76
ADC input  Impedance 3D% Min. 100 KOhm

Er dette en opgave der krE6%ver mange komponenter eller kan det fixes pE5% =
en20%
nem mE5%de.

PE5% forhE5%nd tak.

Allan.

Re: Måling af 12V spænding via en AD Converter.

Dit inputsområde er på 0 til 1,76 volt.
Og du har 12 volt at gøre med.

Jeg vil forslå at du laver en spændingsdeler med en 10 kohm og en
100kohms modstand, så får du 1/11 del af sspændingen midt mellem de to
modstande.

Re: Måling af 12V spænding via en AD Converter.

Hej...

Jeg vil foreslå du ikke bruger 10K og 100K modstande, da din indgangs
impedans kan være ned til 100K... derfor vil jeg foreslå max størelse på 1K
og  10K eller bruge en buffer.

Kasper

Site Timeline