Målesystem, solidstate eller relæ input

Jeg har 8 sensorer jeg skal måle 0-10V fra via en 16bit ADC.

ADC'en har en enkelt input kanal, og jeg vil helst se om ikke jeg kunne
bruge en eller anden form for high-performance multiplexer 8:1, fx. noget i
retning af DG406 fra Maxim. Men: er det tilrådeligt at benytte en
solid-state løsning til formålet, eller vil nogle gode mekaniske relæer
alligevel ikke være at foretrække? der er ikke store krav mht.
pladsen/prisen etc., men først og fremmest stabilitet og nøjagtighed.
Opstillingen nulles automatisk ud før der foretages målinger så en Ron
modstand elimineres.

Hvad vil være den bedste løsning? Agilents 34970A bruger så vidt jeg ved
relæer.

Peter

Site Timeline