Måleprogrammer til PC?

Jeg tænkte på, om ikke snart man kunne den bærbare PC til stort set alle
former for målinger? Altså, hvis man bare har de rette IO moduler osv. Jeg
mener, i stedet for at have en masse forskellige apparater. Er der ikke
nogen der har lavet noget i den stil eller findes der evt. noget byggesæt?

Jeg tænker på målinger i form af multimeter, scope og alt hvad man nu kan få
brug for til elektronik.

Findes det? Hvor? Og er det til at betale sig fra?

Nic

Re: Måleprogrammer til PC?
http://www.picotech.com/ er da et sted at starte

/carsten

Re: Måleprogrammer til PC?

lab view er den proof's man tool

kasper

Re: Måleprogrammer til PC?
Hej

LabView er et supersmart værktøj, specielt sammen med de forskellige
Pico ADC'er.... osv.
Det er lynhurtigt at lave små programmer i LabView...

Vh Christian

Re: Måleprogrammer til PC?

Undskyld men blander jeg 2 lab(et eller andet) værktøjer sammen. For
den jeg kender er hundehamrendepisse dyr og kommer vist nok fra
National Instruments.
Er kanon godt, men prismæssigt ikke for hobbyfolk.
Mvh
  Klavs.

Re: Måleprogrammer til PC?

Jep, men de har da noget eval tool

Kasper

Re: Måleprogrammer til PC?

Øh noget billigt :-) ?

Mvh
  Klavs.

Re: Måleprogrammer til PC?

Her er et freeware dataopsamlingsprogram, som jeg har tænkt mig at anvende
til min træpillestokerstyring:

http://www.datamaster2003.com /

Man kan programmere rutiner i VB og det kan hente data fra bla.
serielporten.

--
mvh / regards

Christian

Re: Måleprogrammer til PC?

Prøv at kik på http://www.microtec.dk
Der er produkter fra Picotech, TiePie og WTT som dækker enhver pengepung.

Re: Måleprogrammer til PC?
Hej Allan

Har du prøvet http://www.ustr.net/files/download.shtml under scope.zip, den
er da gratis, men selvfølgelig begrænset af dit lydkort

Svend Åge