Måleprogrammer til PC?

Hej

Jeg tænkte på, om ikke snart man kunne den bærbare PC til stort set alle former for målinger? Altså, hvis man bare har de rette IO moduler osv. Jeg mener, i stedet for at have en masse forskellige apparater. Er der ikke nogen der har lavet noget i den stil eller findes der evt. noget byggesæt?

Jeg tænker på målinger i form af multimeter, scope og alt hvad man nu kan få brug for til elektronik.

Findes det? Hvor? Og er det til at betale sig fra?

Nic

Reply to
Nicolai

Nicolai said the following on 07-04-2005 22:51:

er da et sted at starte

/carsten

Reply to
Carsten Holck

lab view er den proof's man tool

kasper

Reply to
Repzak

Hej

LabView er et supersmart værktøj, specielt sammen med de forskellige Pico ADC'er.... osv. Det er lynhurtigt at lave små programmer i LabView...

Vh Christian

Repzak wrote:

Reply to
Christian Gammelgaard

Her er et freeware dataopsamlingsprogram, som jeg har tænkt mig at anvende til min træpillestokerstyring:

Man kan programmere rutiner i VB og det kan hente data fra bla. serielporten.

--
mvh / regards

Christian
Reply to
Christian B. Andresen

Undskyld men blander jeg 2 lab(et eller andet) værktøjer sammen. For den jeg kender er hundehamrendepisse dyr og kommer vist nok fra National Instruments. Er kanon godt, men prismæssigt ikke for hobbyfolk. Mvh Klavs.

Reply to
Klavs Rommedahl

Jep, men de har da noget eval tool

Kasper

Reply to
Repzak

Øh noget billigt :-) ?

Mvh Klavs.

Reply to
Klavs Rommedahl

"Nicolai" skrev i en meddelelse news:52h5e.1099$ snipped-for-privacy@news.getnet.dk...

Prøv at kik på

Der er produkter fra Picotech, TiePie og WTT som dækker enhver pengepung.

Reply to
Allan Soerensen

Hej Allan

Har du prøvet

under scope.zip, den er da gratis, men selvfølgelig begrænset af dit lydkort

Svend Åge "Allan Soerensen" skrev i en meddelelse news:427f46b3$0$282$ snipped-for-privacy@dread12.news.tele.dk...

Reply to
Svend Åge Sørensen