Måle 5 ns præcision over 16 ms

Jeg har brug for at mE5%le et clock signal med en prE6%cision pE5% ned til
5 ns. For at se hvordan den udvikler sig, skal der mE5%les over mindst
16 ms. Derfor skal der samples med mindst 200 MHz eller noget event
triggered. Er der en smart mE5%de at gF8%re dette pE5%? Jeg kan allerede
sample med 200 MHz, men kan kun gemme 2000 samples (10 us)(agilent
skop) eller jeg kan lave event triggered over 16 ms, men kun med 100 ns
prE6%cision (national instruments pci data acq). Er der en smart mE5%de
som jeg har overset?

mvh
  Jeppe

Re: Måle 5 ns præcision over 16 ms

hvor mange events pE5% de 16ms? Det vil ikke ta' lE6%nge at koge en FPGA
sammen der ka' klare det sE5% lE6%nge det ikke er for mange events

-Lasse

Re: Måle 5 ns præcision over 16 ms

Der er et event hvert ms. Hvis det skal vE6%re en fpga, skal jeg lige
lE6%re at programmere dem fF8%rst. Men det er ikke aktuelt mere,
deadlinen er blevet flyttet, sE5% jeg nE5%r det ikke alligevel.

mvh
  Jeppe

Re: Måle 5 ns præcision over 16 ms

Jeg har et skop der kan - men du må ikke låne det :-) (200kkr)

Men hvis du kan bringe måleemnet i nærheden af skopet, er det OK, så
finder vi ud af noget.

Re: Måle 5 ns præcision over 16 ms

Jeg er lidt forvirret over det du skriver her, og så i dit senere indlæg.

Er det et kontinuert clock signal som du ønsker at måle på, eller
kommer der en enkelt puls en gang imellem?

Hvis det er det sidste, så burde HP/Agilent's logikanalysator serie(r)
kunne klare dette i en håndevending, da de er event-baserede og fåes
med (meget) høj sampling hastighed.

Forresten kan de sikkert også det første, med en passende memory dybde :)

Kai

Re: Måle 5 ns præcision over 16 ms

Jeg laver lige lidt ascii grafik (copypaste til notepad)

        ___________             ___________

       |--ca 1 ms--|--ca 1 ms--|--ca 1 ms--|

Signalet svinger med ca 500 Hz. Jeg vil vide meget nF8%jagtigt (5 ns)
hvornE5%r flankerne kommer. Jeg skal samtidig have et billede af hvordan
det udvikler sig over tid, minimum over 16 ms. Der skal altsE5% gemmes
32E%2 millioner samples kontiuert eller jeg skal have vE6%rdien af en 200
MHz tE6%ller hver gang der kommer en flanke.

mvh
  Jeppe

Site Timeline