magnetisk kontakt

Jeg har en lille chip (10x6mm) med 4 ben til den ene side ( kun 3 af dem
bliver brugt), chipen forsynes med 12v og stel. Chippen sidder tæt op af en
magnet som drejer rundt og alt efter om chippen bliver påvirket af en syd-
eller nord-pol, er det 3 ben enten "Lavt" eller "Højt"

Mit spørgsmål er hvor man kan skaffe sådan en chip eller finde en der kan
noget af det samme??

PS det er IKKE sådan en dims som bruges i forbindelse med en cykelcomputer
el.!!!

Mvh Thomas

Re: magnetisk kontakt

Hall sensor, MR sensor ?

Har lige haft besøg af honeywell i dag, de har læssevis af det....

det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: magnetisk kontakt

Du skulle vel ik have et link??

Hvad er forskellen på en Hall sensor og en MR sensor??

Mvh Thomas

Re: magnetisk kontakt
Hej Thomas

Det kan være sådan en

http://www.semiconductors.philips.com/pip/KMZ10A1.html

Mvh Max

Re: magnetisk kontakt

Den giver vel et analogt output, hvis spænding svarer til magnetfeltstyrken?
En Hall-switch giver kun høj/lav inkl. noget hysterese, så det minder om det
han skal bruge.

En tilfældig Hall-switch:
<http://www.infineon.com/cmc_upload/documents/028/681/TLE4913-Datasheet_2003
_02_25.pdf>

--
signing off.. Martin Sørensen

Re: magnetisk kontakt

Det skal lige siges at jeg ikke er 100% sikker på det er et høj lav signal
den af giver, men det vil jeg tro.

<http://www.infineon.com/cmc_upload/documents/028/681/TLE4913-Datasheet_2003

Re: magnetisk kontakt

Hvis du har sensoren afmonteret, så er det hurtigt at teste med en 12V
forsyning, en modstand og et voltmeter.

--
signing off.. Martin Sørensen

Re: magnetisk kontakt

Er det en Hall sensor, MR sensor eller en helt tredje slags sensor??

Re: magnetisk kontakt
Hej Thomas

Jeg ved ikke hvad man kan kalde den, men virkemåden står jo
på den side jeg linker til.