Mærkelig komponent..... Nogle der kan hjælpe ?

Hej i gruppen.

Sidder med en Compaq Monitor mv720, som ticker meget svagt. Har fundet en
mosfet transistore (Q801)  som er kortsluttet på alle ben.
Men den har en mærkelig " navn ", den hedder SSS3N90A. Er der en der ved
hvad jeg kan bruge i stedet for denne her.

Mvh

Robert

Re: Mærkelig komponent..... Nogle der kan hjælpe ?

http://www.chinanete.com/fc/Mosfet/mosfet.htm

900volt, 2.3 amp i TO220hus.

Jeg turde godt prøve med en BUZ80, selvom den kun klarer 800 volt.

Kan købes her f.eks.

http://www.pc-elektronik.dk/shop /

mvh
JBH

Re: Mærkelig komponent..... Nogle der kan hjælpe ?

Takker for linkene, kunne ikke selv finde noget om den.

Vil prøve med BUZ80, da jeg heller ikke tror at det skulle ske noget med
det.

Mvh

Robert

Re: Mærkelig komponent..... Nogle der kan hjælpe ?

Eller en mos-fet fra netdelen plukket fra  en anden monitor eller tv.

Vær lige opmærksom på om ikke den defekte er isoleret (TO220F ?),
Det kan være du lige må ofre en glimmerskive og isoleringsbøsning hvis den
nye mos-fet ikke er isoleret og den fastgøres på en køleflade som er
forbundet til noget andet (typisk stel).

mvh
JBH

Site Timeline