Macrovision

Hej i gruppen

Er der nogen der har diagrammer over hvordan man bygger en Macrovision
Killer så man kan kopiere de efterhånden aldrende videobånd over på DVD?

Jeg ved at Ulrik Smed, som jeg har set andensteds her i forumet, her bygget
en for mange år siden men er lidt tvivlende overfor om den også fungere på
de nyere Macrovision versioner...?

Ferrari

Re: Macrovision

Hvem er du bange for ?

Jørn

Re: Macrovision
Hvad med at købe byggesættet K8036 fra Velleman "Video Signal Cleaner".
Den er lavet med en PIC, så diagrammet er ikke sjovt uden koden.

/Tom

Re: Macrovision

Fedt link.....det byggesæt funker fint :) Macrovision kan endvidere fjernes
softwaremæssigt af bl.a. TVTool på en PC :) ...´men det er jo ikke lige så
relevant til kopiering fra VHS til DVD

Re: Macrovision

fjernes
Jeg har prøvet fl.g.:
1) Grabbet SVHS signal fra VHS Video i mit TV
Kort.....
2) signalet ledes til mit nVidea grafik kort med SVHS out og via TV Tool
fjernes Macrovision signalet
3) Tilkoblet DVD Recorder optager nu signalet uden Macrovison :)
Omstændigt...indrømmet...men det virker :)

Re: Macrovision

Der er noget 'skrat' i farvesignalet (mener det er en spids oven i
colorbursten) før V-syncen på nogle versioner, har jeg set. Det fjerne min
konstruktion ikke. Men dette skrat plejer nu ikke at forstyrrer når først
det 'grove' på den anden side af V-syncen er fjernet. Skulle da mene det var
et forsøg værd at prøve.

--
Ulrik Smed
Århus, Denmark

Re: Macrovision

Jeg har bygget denne:

<http://www.kolumbus.fi/pami1/macrovision/

Udelukkende diskrete komponenter, så den fylder et kort.

Mvh
   Roberto

Re: Macrovision

Øv, diagrammet er der ikke mere.  :-/  Hvor stort er et 'kort', er det et
10x16cm kort? Min fylder ca. 4x4.5cm, også med diskrete, og bruger så lidt
strøm at den kan køre på ben 8 skiftespændingen.  :-)

--
Ulrik Smed
Århus, Denmark

Re: Macrovision

Et euro-kort.

Ja det var også mest for at se om og hvordan den virker, og så havde
vi alle delene i skuffedariet :)

Måske har jeg layoutet endnu et sted.

Mvh
   Roberto