Macrovision

Hejsa gruppe
Er her nogen som ligger inde med et diagram over hvordam man kan bygge en
boks så man kan kopiere fra VHS til DVD. Selv om at kilden er beskyttet med
marcovision?

MVH

René Jensen

snipped-for-privacy@get2net.dk

Re: Macrovision
Hej rene

Der er en byggeartikel i Elektor Oktober 1988.

Du kan godt få en dårlig kopi af mig hvis det har interesse.

Mvh Max

Re: Macrovision

Ta' og afspil det fra en PC'er.. der kan du bare disable den beskyttelse...
at skulle begynde at rode med den konstruktion fra '88 får du ikke noget
særlig heldigt resultat ud af, kvaliteten er næppe god nok.

--
Vh. Peter Andersen

Re: Macrovision
Hej Peter

Hvordan afspiller man et VHS bånd på en computer og samtidig
får genindsat sync pulsen ?

Mvh Max

Re: Macrovision

Ja det er et godt spørgsmål...:-) jeg var vist lige hurtig nok.. regnede med
det var den anden vej som før i tiden.

--
Vh. Peter Andersen

Re: Macrovision
Hej Peter

Øv, jeg troede ellers lige du havde fundet de vise sten :)
Forøvrigt var der ikke noget der hed DVD før i tiden.

Mvh Max

Re: Macrovision

Øøøøh, skulle jeg lige hilse at sige, det er den.

det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: Macrovision

Æv, min computer har ikke noget VHS-drev. ;-)

Udfordring: Byg et VHS-drev der kan sidde i et standard 5.25
tommer hul. :-)

--
Ulrik Smed,
Denmark, Aarhus

Re: Macrovision

Det lyder som lidt af et projekt. Bliver det til samme pris som et standart
DVD drev ? ;o)

Men Ulrik, hvad med den du lavede i sin tid, var det ikke netop til at
fjerne Macrovision ?
Dine sædvanlige konstruktioner med bc547 og bc557.
Jeg mener jeg stadig har noget liggende disgrammer også print... måske endda
en færdig en... Hvis du ikke selv har mere.

Mvh.
Manse

Re: Macrovision
et
til at
print...

Sssshhhh, tys, tys...  den tør jeg ikke at offentliggøre her, så
bliver jeg bare knaldet for kodeknækkeri, LOL! ;-) Nå, fandens
osse, nu er det afsløret...  jo, den har jeg endnu, laver dem
faktisk stadig ind imellem, den har jo fået et lille 'comeback'
her i DVD-tiden.  :-)  Hm, nu kan jeg vist lige så godt vise den
her alligevel, så:
http://home19.inet.tele.dk/ulsm/temp/copybox.gif

Jeg laver dem KUN til når folk har TV uden scart og skal bruge en
video som modulator for at kunne AFSPILLE en DVD! (Så I glorien?
;-)

Den bruger under 2mA, så den kan fint køre på de 12V
skiftespænding på ben 8 i scartstikket. Videosignalet (ben 19)
skal bare tilsluttes "Video", der er kun den ene indgang, den er
samtidig udgang, nederste transistor til venstre kortslutter
beskyttelsen til stel på de rigtige tidspunkter. Videosignalet
der sendes videre passere ingen signalveje så kvalitetstabet er
nul. Hvis den laver en tynd vandret grå stribe øverst i billedet,
så gør 27nF lidt mindre, f.eks. 22nF med en 2n2 parallelt.

--
Ulrik Smed,
Denmark, Aarhus

Re: Macrovision

Ok koster ikke 500 kr.

Printudlæg ?

det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: Macrovision
en
glorien?

Hehe, nej de ca. 60 komponenter kan vel dårlig koste over en
tyver! :-)

Hmm, har det som !Draw-fil til Archimedes/Risc-PC, men for de
fleste her er det nok mere brugbart som den viste GIF. Men jeg
kan evt. lave en opskaleret fra !Draw-filen i finere kvalitet.
Hvis nogen har Xara-studio eller Oak-Draw til PC skulle
!Draw-filen dog kunne bruges.

--
Ulrik Smed,
Denmark, Aarhus

Re: Macrovision

Doh ! Knolden så kun diagrammet og scrollede ikke ned, hvor layoutet er
!!!!

det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: Macrovision

He he he... Det er jeg sørme meget ked af at afsløre...
Men jeg bruger den også "kun" til at afspille dvd på den måde...ahem...host
host...
Men det er da en sej lille fætter, som du godt kan tåle at dele med de
andre. ;-)
Det kan være du skal ændre navnet på den, til Gloriebox.. !?!

Mvh.
Manse

Re: Macrovision

med de

Hehe, det blev det så til, også meget fedt at vide at den lille
cracker er 'still going strong out there' selv her efter 10 år!
;-)

LOL!  ;-)

--
Ulrik Smed,