LYTTER.

Hej jeeg mangler nogle elektrolytter. 45 Volt og ialt 200000 MF. De skal
være OK og ikke for store.
OZ9Charlie 60776974

Re: LYTTER.

Og ?

Vil du købe nogle af os, eller have henvist en forhandler ?

I tilfælde af det første vil det nok være en god ide at spørge i

Re: LYTTER.

Hmm, lytter der er på 200.000 MF kan ikke være andet end store.

Du er sikker på du mener 200.000 MF som i 200.000.000.000 F som i
200.000.000.000.000.000 uF  ?

;-)

- Lars

Re: LYTTER.

200F er en standard kondensator, og den vejer ca 11kg. Kontakt mig, så skal
jeg guide dig videre. Men det er IKKE en elektrolyt kondensatan. Hvad skal
du bruge den til ?

Bo //

Re: LYTTER.

Jeg skal ikke bruge nogen kondensator jeg ikke har i forvejen og slet
ikke 200F.

:-)

- Lars

Re: LYTTER.

beklager at jeg svarede et forkert sted.

Bo //

Re: LYTTER.
Ja jeg mener 200.000 MF når jeg skriver det. Det var ikke for at starte en
diskussion om hvad jeg mente eller ikke mente, men om der var en der lå inde
med noget jeg kunne bruge. Det er til en PSU på 28 Volt og 100 Amp.
OX9Charlie

Re: LYTTER.

Hvad i alverden skal du bruge 200GF til ?
Har du noget der kan oplade 200GF ?

Eller mente du 200.000mF (milifarad) og dermed 200F som Bo skriver ?

Eller var det bare 1000uF/A og dermed 200mF du har brug for ?

Re: LYTTER.
inde

Det ligner 3kW.

Det letteste og billigste er at bruge en 3 faset switcher. Den størrelse
koster normalt omkring 0.5$/Watt.
Se evt på
http://www.vicr.com/documents/design_guides/megapac4kw_designguide.pdf som
jeg har gode erfaringer med. Byg evt et godt filter på udgangen til at tage
det sidste støj med, hvis det er til analog elektronik. Virkningsgraden er
helt i top.

Hvis du stadig mener, hvad du skriver (200.000mF20%0F) kan du læse videre.

En kondensator på 200F koster ca det samme som en færdig power supply, og
jeg kan ikke forstå hvad du vil bruge den til. Det er ikke noget "man lige
ligger inde med"
Se evt på www.epcos.com/inf/20/35/ds/B48621A5225Q012.pdf

Hvis du lader på sådan en dims med 20Amp, tager det små 5 minutter inden den
er oppe på 28V. De bruges normalt til at opsamle bremseenergi i elektriske
jernbaner og lignende køretøjer, så de kan bruge ladningen i kondensatoren
til at starte på igen. Typisk sidder der mange af denne model i et skab,
sammen med noget overvågninge elektronik.