"lyssterk" LED

Jeg skal bruke en gul LED som fotodiode, og den bør være "lyssterk" for
å generere mest mulig efekt. Når jeg ser i "ELFA", ser jeg at lysstyrke
øker med spredningsvinkelen. Jeg skal måle allmenbelysningen i
dagligstuen for å slå av den elektriske belysningen når sollyset gir
tilstrekkelig lys, og omvendt. Derfor tror jeg at jeg har behov for en
diode med en forholdsvis vid vinkel. Det blir kanskje et kompromiss
mellom lysstyrke og vidvinkel.

Jeg trenger kvalifisert gjetting, hvilken "ELFA"-diode bør jeg forsøke,
og helst hvorfor?

HM

Re: "lyssterk" LED
Måske jeg misforstår dig ...