Lysleder til lysdiode, eller helt tredie løsnin g ?

Hej.

I firmaet laver vi nogle moduler i DIN-skinne kasser af den type hvor
der monteres et print i bunden via 2 skruer og hvor at låget er
"polariseret" vha. en bred tap i den ene side, og en smal i den anden.

De fåes i forskellige bredder

På vores print har vi en power led, den er p.t. monteret i en lille sort
ramme, hvori en gennemsigtig lysleder, 41,9mm lang passer ned i.

Længden af rammen + lyslederen passer med at de flugter med lågets
overside når det er samlet.

Problemet er, vi kan ikke få lyslederen mere! Hans Buch, som vi køber
kasserne hos, siger at lyslederen ikke føres mere.

Jeg har kigget hos RS, Farnell, Elfa mm. for at finde en erstatning, det
er ikke nemt, alt er til SMD idag!

Kan du henvise til hvor jeg kan finde en lysleder, evt. for lang, så kan
vi altid dreje den af i længden.

Alternativt, en krave til 3mm LED monteret i fronten af plastlåget hvor
LED'en klikkes ind i ? Jeg mindes da vi i sin tid producerede LK's 24V
strømforsyninger for IHC, der havde vi en krave i fronten der ikke
krævede en ring bagpå, for at fiksere dioden - desværre er al
dokumentation og produktion overgået til CB Svendsen, så jeg kan ikke
slå typen op. Måske et tip til en sådan krave og en lysdiode der passer i ?

// Per.

Re: Lysleder til lysdiode, eller helt tredie løsning ?

** host **

Har du prøvet at give et stykke plexiglas en tanke ?

--
Jan_stevns
...det er satme svært at smække med en svingdør !

Re: Lysleder til lysdiode, eller he lt tredie løsning ?

Og når man skal have sådan noget færdig lavet hedder det en "light
guide" eller "light pipe". Hvis du søger på det giver google måske noget
du kan bruge.

Alternativt kan du tage et kig hos http://www.mentor-bauelemente.de
F.eks. deres vare nr 1275.0003 Den er dog ikke helt det mål du skriver.
Ellers tag og ring til Skaarup Imcase. De har argenturet på Mentor i DK.
De kan sikkert hjælpe dig med at finde det du mangler.
http://www.skaarupimcase.dk /

- Lars

Re: Lysleder til lysdiode, eller helt tredie løsning ?
Hej Per

Prøv dog at snakke med dem der bruger og levere lysledere f.eks.:

http://www.viborglysleder.dk /

http://www.roblon.dk /

http://www.optopro.dk/mainpage.php

Max

Re: Lysleder til lysdiode, eller he lt tredie løsning ?

Har du prøvet at ringe til ... C. B. Svendsen ? -det er fredelige og
hjælpsomme folk :-)