Lysleder til lysdiode, eller helt tredie løsnin g ?

Hej.

I firmaet laver vi nogle moduler i DIN-skinne kasser af den type hvor der monteres et print i bunden via 2 skruer og hvor at låget er "polariseret" vha. en bred tap i den ene side, og en smal i den anden.

De fåes i forskellige bredder

På vores print har vi en power led, den er p.t. monteret i en lille sort ramme, hvori en gennemsigtig lysleder, 41,9mm lang passer ned i.

Længden af rammen + lyslederen passer med at de flugter med lågets overside når det er samlet.

Problemet er, vi kan ikke få lyslederen mere! Hans Buch, som vi køber kasserne hos, siger at lyslederen ikke føres mere.

Jeg har kigget hos RS, Farnell, Elfa mm. for at finde en erstatning, det er ikke nemt, alt er til SMD idag!

Kan du henvise til hvor jeg kan finde en lysleder, evt. for lang, så kan vi altid dreje den af i længden.

Alternativt, en krave til 3mm LED monteret i fronten af plastlåget hvor LED'en klikkes ind i ? Jeg mindes da vi i sin tid producerede LK's 24V strømforsyninger for IHC, der havde vi en krave i fronten der ikke krævede en ring bagpå, for at fiksere dioden - desværre er al dokumentation og produktion overgået til CB Svendsen, så jeg kan ikke slå typen op. Måske et tip til en sådan krave og en lysdiode der passer i ?

// Per.

Reply to
Per Jensen

Per Jensen skrev :

** host **

Har du prøvet at give et stykke plexiglas en tanke ?

--
Jan_stevns
...det er satme svært at smække med en svingdør !

Hej Per

Prøv dog at snakke med dem der bruger og levere lysledere f.eks.:

Mvh

Og når man skal have sådan noget færdig lavet hedder det en "light guide" eller "light pipe". Hvis du søger på det giver google måske noget du kan bruge.

Alternativt kan du tage et kig hos

F.eks. deres vare nr 1275.0003 Den er dog ikke helt det mål du skriver. Ellers tag og ring til Skaarup Imcase. De har argenturet på Mentor i DK. De kan sikkert hjælpe dig med at finde det du mangler.

- Lars

Reply to
Lars Kristensen

Har du prøvet at ringe til ... C. B. Svendsen ? -det er fredelige og hjælpsomme folk :-)