Lysfølsom priint - minimal belysningstid...????

Hej.
Jeg mangler lidt konkret info, om lysfølsomt print.
Er der nogen, som har en ide om den minimale belysningstid,
hvis man forudsætter, at man bruger den optimale belysningskilde....?

F. eks. en laser med den rette bølgelængde og styrke,
- kunne f.eks. være opsat i en plotter-lignende konstruktion....
Eller bedre...

Jeg sammenligner lidt m. alm. film, hvor selv de bedste dog har en
minimum belysningstid.
Mvh.
Torkil

Re: Lysfølsom priint - minimal belysningstid...? ???

Jeg skal nok ikke kloge mig for meget men er det ikke kun et spørgsmål om
intensiteten af lyset. Det er det da så vidt jeg ved når det handler om
film.

Steen.

Re: Lysfølsom priint - minimal belysningstid...????
Hej Torkil

Med den optimale belysningskilde kan belysningstiden vel
teoretisk sættes til nul. Men den findes jo ikke, så der er kun
en ting at gøre, nemlig at prøve sig frem med det grej man
har til rådighed.

Max

Re: Lysfølsom priint - minimal belysningstid...????
Hej! Det bedste er naturligvis at eksperimentere sig frem til bedste
resultat.
Jeg har en kasse med 4 stk. 20W UV lysrF8%r. Afstand ca. 70 mm.
Belysningstid 5 min.
Det giver gode resultater.

Held og lykke med eksperimenterne.

BF8%rge

Re: Lysfølsom priint - minimal belysningstid...????

Jeg har en kasse med samme spec. som bF8%rges og jeg har en belysnings
tid pE5% 15-20 sec, med en negativ resist som den elcon benytter.

mvh
Rene

Re: Lysfølsom priint - minimal belysnin gstid...????

-husk, at hvis du er ved at lave en fotoplotter, skal du bruge en UV
laser til printplader.

Kan du oplyse mig mere om dette ?
Jeg var for mange år siden med i et team, der byggede filmbelysere,
baseret på scannning med en UV laser, og senere en rød halvlederlaser.
Dengang var vores pixel-clock på ca 20MHz, svarende til ca 50ns
belysningstid for et punkt