Lysdioder i Campignvogn

Jeg kunne tænke mig at skifte mit lys i campingvognen ud med lysdiodelamper. Ved
opladning af batteriet i campingvogn kommer
spændingen jo over 12 volt. (13-14 volt). Er der noget problem i det, eller kan
lysdioder godt klare den lille overspænding?
/Morfar

Re: Lysdioder i Campignvogn
Hvis du laver dem selv, kan du jo bare gøre formodstanden en lille smule
større.

Hvis du køber "færdige" LED pærer f.eks. dem der ligner 12v halogen-spot så
er der i hvert fald ingen problemer.
I virkeligheden vil spændingen også være højere end 12v, hvis man skifter
sine 3 x 20watt halogen ud med 3 x 3watt LED pærer og der er tale om en alm.
ustabiliseret strømforsyning.

Jeg har i flere år brugt 12 LED pærer i campingvognen uden problemer.

Kim Olsen

Site Timeline