lys, eller varme følsom kontakt ?

Hej NG

Jeg skal bruge en form for moment kontakt (lige som et tryk til en
ringeklokke) Men, det skal virke ved at man lægger hånden på en
glasplade / termoglasrude

Hvad kan jeg bruge?
Hvor kan det købes?
Hvad koster det?
Hvor hurtigt kan det skaffes?

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Starte en modelbane bag en rude ?

Kapacitov føler

Elektriker / Carlo Gavazzi

Mange penge

Dag til dag.

Re: lys, eller varme følsom kontakt ?

Virker en kapasativ føler ikke kun på metal genstande?

Re: lys, eller varme følsom kontakt ?

Nej, det er induktive aftastere.

Mangler du sådan en ?

Re: lys, eller varme følsom kontakt ?

Kontaktede "Carlo Gavazzi Handel A/S"

Jeg bliver kontaktet af en tekniker på Mandag, her og nu kunne man ikke
garantere, at man havde en kapacitiv sensor, der kunne detekterer gennem
en termorude..

Tjae..

Så er jeg næsten rolig *G*

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg
Re: lys, eller varme følsom kontakt ?
Hej Michael,

Man kan bygge den selv for ikke-ret-meget (2..3 transistorer + lidt løst).

--
Venlig hilsen,
Søren

Hvis der altid er lidt lys til stede, så brug en fotomodstand.

Mvh Max

Re: lys, eller varme følsom kontakt ?

Kan du hjælpe med diagram / bygge tips der kan få en LDR til at levere
en slutte funktion, når den bliver mørklagt?

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg
Re: lys, eller varme følsom kontakt ?
Hej Michael

Først undskyld jeg kaldte dig Peter.

Jeg kunne godt lave et diagram til dig, men vil istedet hellere anbefale
dig at købe et byggesæt fra Velleman der hedder MK125. Det kan
lige nøjagtig hvad du har brug for og er en billig løsning.

Mvh Max

Re: lys, eller varme følsom kontakt ?

Hej Max

Bare du ikke kalder mig tidligt op om morgenen ;o)

Jeg har lige fundet den, det ser fornuftigt ud. Sådan en må jeg ha´