Lys delay til 1,2 volt.

I principet skal jeg bruge det lysdelay der sider i nE6%sten enhver bil.
DF8%ren E5%bnes, kabinelys tE6%nder og slukker fF8%rst 20-30 sek. efter
dF8%ren er lukket.

Mit problem er jeg ikke kan fE5% det til at virke ved 1,2 volt.
"kabinelys"/ic forbrug er 3,2 mA. og da de 1,2 volt kommer fra en
knapcelle aku, skal strF8%mforbruget i slukket tilstand vE6%re minimalt.
"DF8%rkontakt" er en omskifter mellem  + og -.
Jeg kan "spejlvende" kontakten sE5% "lyset" tE6%nder enten ved + eller -.

Det skal laves med SMD og skal derfor ikke fylde for meget.

Nogle ideE8%r  ??

Mvh. Ole Vedel

Re: Lys delay til 1,2 volt.

Måske, hvis du forklarer hvad du er ved at bygge...

Re: Lys delay til 1,2 volt.

Hej Klaus

Til Modeljernbane / kF8%rende  biler / FCS !
Til lys i de smE5% personbiler som har en 1,2 volt aku bruger jeg en
pr4401 som laver de 1,2 V om til 3,6 V sE5% jeg kan bruge hvide SMD
leds.

http://www.ak-modul-bus.de/stat/led_treiber_pr4401.html

Men nE5%r bilen stopper ved feks. lyskryds slukker lyset.
(som DU ved via en reedrF8%r omskifter)
Derfor vil jeg ha det delay pE5% ca. 30 sek.

Ved lastbiler og busser som har 2,4 V og meget mere plads bruger jeg et
rc led til en Max 619, sE5% fE5%r jeg 5 V ud og et delay som gF8%r at
bilerne ogsE5% har lys pE5% nE5%r de holder foran et lyskryds. Men efter
30 sek. gE5%r i parkerings/sleep mode for at spare strF8%m.
Derved kan bilerne vE6%re tE6%ndt flere uger fF8%r aku bliver afladet.

Mvh. Ole Vedel

Re: Lys delay til 1,2 volt.

Der er jo vist, hvordan man gør, en kondensator hen over LED'en.

Re: Lys delay til 1,2 volt.

Ja, men en kodensator der kan holde leds i 30 sek. er stor fysisk i
forhold til en personbil i 1:87. Og en sE5% stor lyt giver
startproblemer for pr440, selv med en modstand i serie.

Site Timeline