Lyd-switchbox til computeren

Hejsa...

Jeg vil gerne købe eller selv lave en switchbox til lyden på min computer...
Jeg har et SB Live 1024 lydkort - dvs. en indgang til mikrofon og to udgange
til højtalere (front og rear tror jeg)...

Jeg har:

et højtalersæt der skal bruge begge udgange
stereoanlæg med to indgange
headsæt med to jacks (en til højtalerne og en til mikrofon)

Jeg vil gerne ha det sådan at jeg kan skifte mellem de tre "højtalersæt"
uden at skulle ændre indstillingen via software (2 speakers, 4 speakers
eller headset)...

Det hele skulle gerne samles i en box omkring tastaturet...

Håber nogen kan hjælpe mig...

Mvh
Michael

P.S. Lodning osv er ikk noget problem for mig...

Re: Lyd-switchbox til computeren
Hej Michael

Det skulle ikke være noget problem at lave, hvis du er
interesseret laver jeg gerne en tegning og stykliste
til dig, så send mig et mail. (fjern invalid i adressen)

Mvh Max

Re: Lyd-switchbox til computeren

Hej Max

Jeg har flere gange overvejet at lave samme box som Michael. Du må meget
gerne lægge indlægget herinde med et link til din tegning.

Håber det kan lade sig gøre.

Kenneth Østergaard

Re: Lyd-switchbox til computeren
Hej Kenneth

Jeg vil lave en tegning og smiden op på min hjemmeside, men mangler lige
et par så detaljer.

Mikrofon indgangen på SB1024 kortet er det et mono eller stereo stik der
sidder der ?

Stikket fra den mikrofon der sidder på headsættet er det mono eller stereo ?

De 3 udgange til anlæg, højttalere og headsæt skal det være phono eller jack
?

Mvh Max

Re: Lyd-switchbox til computeren
Hmmm - hvordan finder jeg ud af hva stikket i lydkortet er?

Mikrofonen er herfra: http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID73%264

De udgange skal bare alle være jacks...

dvs.

- to hunjack til anlæg
- to hunjack til pc-højtalersæt
- to hunjack til headset (den ene skal være "mere eller mindre" direkte
forbundet til mik.indgang i lydkortet - den anden til lyd)

Med hensyn til headset-speakers, så tror jeg det skal være sådan at den ene
lydudgang skal være uforbundet - ellers vil man nok resultere med at man får
"front-rear" istedet for "left-right"...

Kan man ikk bare lave det til stereojacks - kan det gi problemer da?

?
jack

Re: Lyd-switchbox til computeren

På mit lydkort er det stereo.

Stereo igen :)

The name is Jack, Mini Jack ;)

Takker for hjælpen mange gange og ser frem til resultatet. Jeg har en
lignende box fra Creative Labs jeg fik gennem work, dog uden mic-in. Jeg vil
taget et billede af den så snart, mit digicam kommer hjem fra .de (regner
med at det bliver i denne uge).

Kenneth Østergaard

Re: Lyd-switchbox til computeren

Men signalet er "kun" mono - ikk ?

JF8%rn

Re: Lyd-switchbox til computeren

På mit SB Live! Value er det mono, men electret mikrofoner får deres
forsyning gennem den tredje forbindelse, så det er altså et stereo minijack,
men lyden er kun i mono.
Det er dog selve stikket der er interessant i dette tilfælde, så det skal
være stereo. Så kommer en eventuel forsyningsspænding også ud til
mikrofonen.

--
signing off.. Martin Sørensen

Re: Lyd-switchbox til computeren

Kenneth Østergaard

Re: Lyd-switchbox til computeren
Er tråden gået død?

computer...
udgange

Re: Lyd-switchbox til computeren

Næh

Re: Lyd-switchbox til computeren
Hvor skal jeg aflede støjisoleringen fra de to udgange på lydkortet - altså
inde i boxen? - jeg kan jo ikk sætte det på nogen af benene på
drejeomskifteren...

computer...
udgange

Site Timeline