Lyd svag i venstre kanal på en Beocenter 2100 på radio

Hej Gruppe

-Er der en venlig sjæl som kan hjælpe mig med rep af en Beocenter 2100 type
2441? Japaner model

Lyden er meget svag på AM og FM i venstre kanal, men OK på Tape og RIAA.
Det er jo nærmest umuligt at stampe et diagram op på sådan en, så... hjælp
søges.

Er der nogen der er stødt på lignende fejl?

Gode idéer modtages.

Venlig hilsen

Svend Åge

Re: Lyd svag i venstre kanal på en Beocenter 2100 på radio
Hej Svend Åge

Lav pass filter i stereodecoder udgang afbrudt, er udgået, kortslut spole og
den spiller OK igen

mvh
Erik
type

Re: Lyd svag i venstre kanal på en Beocenter 2100 på radio

Den er 99% sikker!

Mvh. Uffe Ravn

Re: Lyd svag i venstre kanal på en Beocenter 2100 på radio
Mange tak for tippene.
jeg undrer mig bare hvorfor det så skulle påvirke AM?

Ved fejlfinding uden diagram, -er denne spole / filter så til at genkende på
printet? evt. komponetplacering/nummer.
Man er jo lidt handikappet uden diagram, men hvad, hvor findes de fx til
nyere udstyr af alternativ herkomst?
Da jeg i sin tid gik på radioskolen ( ´69 - 73´) var IC'er jo knapt
opfundet. Derimod var diagrammer højeste mode, men tingene gik også mere i
udu dengang.

HF er meget sjovere !

Jeg vil begynde med at checke komponenter med kobbertråd i rimelige mængder
i modtagedelen. Jeg kan nok godt genkende en stereodecoder.

på forhånd tak

Svend Åge

Re: Lyd svag i venstre kanal på en Beocenter 2100 på radio

LF signalet fra AM modtagelsen løber for nemheds skyld også igennem
stereodecoderen.

Prøv at google på ICkredsene, så kan du nemt finde stereodecoderen:
Derefter kigger du på det datablad du har googlet frem, og finder i
applicationnotes de ben hvor lowpasfilteret sidder, og (surprice) der sidder
dit defekte filter.

Ja hvis man ellers er til den slags ;-)

Mvh. Uffe Ravn

Re: Lyd svag i venstre kanal på en Beocenter 2100 på radio
Hej venner

Sandelig om i ikke havde ret!

Tak for hjælpen

Svend Åge