Lyd fra Braun tandbørste

Her i huset har vi tre Braun tandbørster. To nyere med en knap
til at tænde og slukke, og en ældre med to knapper. Fælles for
dem alle tre er, at de giver lyd fra sig, når de er slukket.
Hvis man holder dem op til øret kan man høre en klikende lyd.
Den ene af de nye giver desuden svingende pibetone fra sig,
der kan høres på flere meters afstand.

Hvad pokker er det, der laver den lyd?

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews /

Re: Lyd fra Braun tandbørste
Vi har samme "problem" med vores Braun tandbørster.
Det er som om at de ikke slukker rigtigt, men at børste mekanismen prøver at
arbejde med en svag strøm eller lign.

/Tom

Re: Lyd fra Braun tandbørste

Jeg har spekuleret på, om det mon er fugtighed der trænger ned, og gør
noget delvist ledende.

Ivar Magnusson

--
Bruger du  Outlook Express?
Se her, hvad den gratis MesNews kan:

Er den opladelig og sidder den i opladeren når den siger lyden?

Vedr. hyletonen så er forklaringen måske den at opladeren benytter sig af
switchmode teknik enten til strømforsyningen og/eller til selve
ladekredsløbet. Normalt designer man dem sådan at switchfrekvenserne ligger
uden for det (menneskelige) hørbare område, men nogen gange støder man på
ting hvor konstruktørerne ikke har tænkt på at de ikke blot skal stå ude i
en lagerhal hvor folk kun opholder sig kortvarigt.
Vedr. kliklyden så kunne det være laderen, der lader i impulser og mellem
impulserne måles der på batteriet afhængig af strømforsyningen kan disse
kliks være mere eller mindre hørbare, men der er sikkert også andre
forklaringer såsom konstruktionsprincippet i pågældende switchmode-dims.

Btw. Prøv at lægge øret til diverse strømforsyninger. Er man ikke
tudsegammel eller har ødelagt sin hørelse kan man høre pivelyde fra de
fleste switchmode strømforsyninger. Og dem med trafo brummer. Det er dog
heldigvis de færreste der lyder så højst at man under normale omstændigheder
lægger mærke til dem.

Mvh
Morten

Re: Lyd fra Braun tandbørste
Det trode jeg ikke mine gjorde, men det gør de skam også

Morten, mine gør det hele tiden, altså uden at være i nærheden af opladeren.
Og det er omkring 10-30 pulser per sekundt, ikke en hylen

--
Christen Fihl
http://HSPascal.Fihl.net

Re: Lyd fra Braun tandbørste

Næh, jeg havde sikkert heller aldrig opdaget det, hvis det ikke var
fordi den ene giver en tydelig pibetone fra sig. De to
andre giver blot den svage klikende lyd. Jeg vil sige ca. 5 klik
pr. sekundt.

Nej tværtimod, når de er på laderen forsvinder den klikende lyd
(og pibetonen).

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?