LX5000 servicekoder ??

Hej.

Nå, jeg har lige været inde i min servicemenu, og har fundet et par koder
til at rette et par billedfejl på. men kan i sige mig hvad alle de andre er
til ??

Jeg kan ikke gennemskue en del af dem, og er lidt bange for hvis der evt.
findes "farlige" koder, der vil kunne ødelægge tv´et.... Det gør der nu
sikkert ikke, for det ville være lidt usmart, at en servicemenu kan ødelægge
et tv(for hvordan skal man så kunne indstille det..), men aligevel.....

Jeg har som udgangspunkt skrevet dem alle ned, samt værdierne de stod på, så
kan det ikke gå helt galt.....

Her er en liste af koder jeg ikke kan tyde:
Rdr (Sikkert noget rød farve halløj, som ikke skal røres)
Gdr (Sikkert noget grøn farve halløj, som ikke skal røres)
Rcu (Sikkert noget rød farve halløj, som ikke skal røres)
Gcu (Sikkert noget grøn farve halløj, som ikke skal røres)
Hfq
Vsc
Vli
EWc
EWp (er det pincussin eller hvordan det nu staves ??, hvad er de to andre så
??)
EWt

Og er der evt. nogle der kan deciffrere hvad følgende statement betyder:
3374 10567321 Last error no

Mvh.
Peter

Re: LX5000 servicekoder ??
Hej igen.

EWc
EWp (er det pincussin eller hvordan det nu staves ??, hvad er de to andre så
??)
EWt

Ja, EW står selvfølgelig nok for East-Wast, men c,p,t ??

Mvh.
Peter

Re: LX5000 servicekoder ??

Red Drive

green Drive

red Cutoff

Green Cutoff

Hor frekvens

Vert centrering

Vertikal linearitet

E/W corner (hjørne)

pincushion (pude)

E/W tilt =  /\

Chassis, serienr, ingen fejl

Re: LX5000 servicekoder ??
Hej Ole G.

Tusind tak for dine svar...... :-)

Jeg vil lege lidt med tv´et nu......

Mit billede buer dog lidt nedaf fra siderne og ind mod midten for oven sådan
lidt som en ")" der ligger ned med buen nedaf, og det ser det ikke ud som om
at jeg kan justere mig ud af....

En anden ting:
På et prøvebillede el.lign. hvor meget "overscan" (heder det vist) skal der
være for at det er helt rigtigt ??
Altså hvor meget større end skærmen skal billedet egentlig være ??

Mvh.
Peter

Re: LX5000 servicekoder ??

der

Hvis du skal følge "bogen" skal halvdelen ad de sort/hvide "skakfelter" med,
men i praksis vil du aldrig finde et CTR-TV der er justeret sådan

Mvh. Uffe Ravn

Re: LX5000 servicekoder ??
Hej.

Jeg er nød til at høre, da jeg ikke syntes at jeg kan få det 100% korrekt
over alt......
Tager man sådan lidt på "slump" og gør det "mindst ringe" på alle områder
under justering, og så er det det ??

Der er selvfølgelig stor forskel på et prøvebillede og eks. en film, det er
langt nemmere at se småfejl på et prøvebillede, så jeg skal muligvis ikke
hænge mig så meget i at det ikke kan blive 100% på alle områder.....

Mvh.
Peter

Re: LX5000 servicekoder ??

Det er nu også sjælden muligt, kig på et nyt CTR-TV der er billedet heller
ikke perfekt.
Men man gør sig naturligvis umage og justere og finjustere bagefter, begge
dele med varmt apparat.

Blot du husker at eksempelvis konvergensfejl skal være minimale i området
hvor underteksten er.

Mvh. Uffe Ravn

Re: LX5000 servicekoder ??
Hej.

Tak for dit svar.... :-)

Ja, tekstområder som eks. til undertekster er de mest følsomme, det er jeg
klar over...

Jeg har nu slet ikke justeret konvergens, jeg ved ikke om det overhovedet er
muligt med de indstillinger der tilbydes i servicemenuen......?

Nå, men jeg har det der bue-problem i toppen af billedet (som jeg har
beskrevet tidligere), samt at billedet trækker lidt længere ud nederst i
højre hjørne end på resten af skærmen, og de to ting vil jeg frygteligt
gerne have væk, men det er nok umuligt ??
(Jeg har forstået at nogle af indstillingerne er faste på nyere tv)

Mvh.
Peter

Site Timeline