LX5000, lidt mere justering..... :-)

Hej.

Mit gamle B&O LX5000 er ellers kommet til at se helt fornuftigt ud, efter at
jeg har fået justeret det, vi har dog lagt mærke til en fejl, som vi ikke
kan huske fra tidligere, så måske har den været der længe, og måske
ikke......?

Det er i venstre side af skærmen, der er der nogle lodrette striber fra top
til bund, med ujævne mellemrum, de er der helt ind til ca. midten af
skærmen, der er intet i højre side af skærmen, og striberne er forholdsvis
utydelige, nærmest små farvenuance skift fra de mere blå til de mere gule
nuancer.

Jeg har prøvet at trække antennestikket ud, da jeg tænkte at det var
forstyrelser, men det er også på S-video indgangen.
Derudover kan man også fornæmme striberne på text-tv, hvis man eks. finder
en side med blå baggrund, så er det nemmest at se dem....

Er dette et justerings-problem, og kan jeg ramme det med en af alle
justeringsmulighederne i servicemenu´en ??

Det skal lige siges at TV´et lige har fået nyt billedrør, om det har nogen
betydning aner jeg dog ikke.....

Mvh.
Peter

Re: LX5000, lidt mere justering..... :-)
Hej.

Ja, jeg ved godt at min beskrivelse af fejlenikke er ret god, så det er
lykkedes mig at tage et billede uden blitz......
Jeg har lagt billedet har:
http://hjem.get2net.dk/nokia_dvb/tv.jpg
(billedet er kun på 34kb)

Jeg vil blive MEGET glad for at få lidt hjælp til at opklare dette.... :-)

Mvh.
Peter @ Team-PsHdO
www.nokia.dyndns.dk

Re: LX5000, lidt mere justering..... :-)

Det er enten en død lyt et sted, eller mere sandsynligt et
ledningsbundt der er placeret uheldigt efter udskiftning af billedrør.
Re: LX5000, lidt mere justering..... :-)
Hej Ole G, tusind tak for dit svar..........
Jeg sad og krydsede fingre for at du ville svare..... :-)

Jeg kan jo prøve at rykke lidt rundt på ledningsbundterne inden i tv´et, og
se om det gør en forskel, evt. trække hele elektronikdelen lidt ud i
skinnerne og kikke på billedet....

Tak for hjælpen.

I øvrigt, findes der mon et billede af indersiden af et LX5000 på nettet et
eller andet sted, så man måske kunne studere hvordan ledningsbundterne skal
ligge ??

Mvh.
Peter

Re: LX5000, lidt mere justering..... :-)

Ikke lige hvad jeg ved af. Men jeg kan nok godt overtales til at tage et
billede af en velfungerende en af slagsen inden for en uges tid...

--
MVH Troels
www.broendbjerg.dk

Re: LX5000, lidt mere justering..... :-)
Hej, tak for dit svar.....

Jeg har på nettet set et billede af et LX6000, men da det har en noget
større skærm, er det jo langt fra sikkert at ledningsbundter osv. ligger på
samme måde som de skal på et LX5000......

Men det lyder rigtig godt hvis du kan overtales til at tage et billede, det
ville jeg være meget glad for, for så kan jeg da være 100% sikker på at alt
ligger som det skal.....
Og hvis fejlen stadig ikke forsvinder derefter, så skal der ledes efter
andre ting, som Ole G. siger....

Mvh.
Peter

PS! Her er en fungerende e-mail adresse:
nokia snipped-for-privacy@get2net.dk

Re: LX5000, lidt mere justering..... :-)

Sørg for at ledningerne til afbøjningsspolen (sort-brun-rød-orange) og
ledningerne til billedrørsprintet (hvide) ikke er viklet ind i
hinanden.

Re: LX5000, lidt mere justering..... :-)
Hej, og igen tusind tak for dit svar.......

De var viklet lidt ind i hinanden, men det hjalp desværre ikke at flytte dem
så langt væk fra hinanden som muligt....

De hvide løber for øvrigt et lille stykke sammen med den røde
højspændingsledning, må de det ??, det er svært at adskille disse ret meget
da de skal næsten samme sted hen.

Derudover slutter de hvide oppe bag på printet og ikke i stikket på
komponentsiden af printet, de er i stedet loddet på bagsiden af printet lige
ud for stikket ?!?

Nå, men alt i alt krydser alle ledninger noget ind og ud imellem hinanden,
og det er svært for mig at vide hvilke der må ligge tæt og hvilke der ikke
må (så skal man vist have meget forstand på det)
- men jeg syntes at jeg husker at alle ledningerne lå pænere lagt sidste
gang jeg kikkede ind i tv´et....

Mvh.
Peter

Re: LX5000, lidt mere justering..... :-)

Det er fint nok

Det lyder som om nogen har fået ødelagt et stik.

Det bør de også gøre efter reparation. Både af sikkerhedsmæssige og
interferensmæssige årsger.

Men du kan som sagt også have en død lyt et sted, det kan give det
viste fænomæn. Hvorfor får du ikke bare "billedrørsskifterne" til at
rydde op efter sig ;-)

Re: LX5000, lidt mere justering..... :-)
Hej.

Det gør jeg også, jeg ville bare lige prøve selv, da vi nødigt ville undvære
tv´et en gang til.....
- og da et tv sikkert ikke har specielt godt af at rasle rundt i en bil for
tit.... :-)

De har faktisk også lovet at rette fejlene som vi måtte opdage, så de skal
have det retur, det er der ingen tvivl om nu, jeg kan umuligt selv finde en
død kondensator, eller få lagt ledningerne helt korrekt....

Men tak for hjælpen aligevel, det var jeg rigtig glad for. :-)

Mvh.
Peter

Re: LX5000, lidt mere justering..... :-)

DET betyder intet. Bare de behandler det ordentligt så det ikke bliver
ridset.

Fair nok.

Lad dem nu bare. Det fineste du kan gøre er at lave en seddel med
beskrivelse af problemerne, samt evt. et billede.

Det øger garanteret chancen for succes.