LX5000, lidt mere justering..... :-)

Hej.

Mit gamle B&O LX5000 er ellers kommet til at se helt fornuftigt ud, efter at jeg har fået justeret det, vi har dog lagt mærke til en fejl, som vi ikke kan huske fra tidligere, så måske har den været der længe, og måske ikke......?

Det er i venstre side af skærmen, der er der nogle lodrette striber fra top til bund, med ujævne mellemrum, de er der helt ind til ca. midten af skærmen, der er intet i højre side af skærmen, og striberne er forholdsvis utydelige, nærmest små farvenuance skift fra de mere blå til de mere gule nuancer.

Jeg har prøvet at trække antennestikket ud, da jeg tænkte at det var forstyrelser, men det er også på S-video indgangen. Derudover kan man også fornæmme striberne på text-tv, hvis man eks. finder en side med blå baggrund, så er det nemmest at se dem....

Er dette et justerings-problem, og kan jeg ramme det med en af alle justeringsmulighederne i servicemenu´en ??

Det skal lige siges at TV´et lige har fået nyt billedrør, om det har nogen betydning aner jeg dog ikke.....

Mvh. Peter

Reply to
Peter

Hej.

Ja, jeg ved godt at min beskrivelse af fejlenikke er ret god, så det er lykkedes mig at tage et billede uden blitz...... Jeg har lagt billedet har:

(billedet er kun på 34kb)

Jeg vil blive MEGET glad for at få lidt hjælp til at opklare dette.... :-)

Mvh. Peter @ Team-PsHdO

Peter

Det er enten en død lyt et sted, eller mere sandsynligt et ledningsbundt der er placeret uheldigt efter udskiftning af billedrør.

kobberbane i et andet apparat, via et sølvbelagt 4 mm2 polafhængigt
højteknologisk kulfiberinfiltreret kabel til et astronomisk beløb.

Tro flytter ikke bjerge. Tro flytter kroner.
Reply to
Ole Geisler

Hej Ole G, tusind tak for dit svar.......... Jeg sad og krydsede fingre for at du ville svare..... :-)

Jeg kan jo prøve at rykke lidt rundt på ledningsbundterne inden i tv´et, og se om det gør en forskel, evt. trække hele elektronikdelen lidt ud i skinnerne og kikke på billedet....

Tak for hjælpen.

I øvrigt, findes der mon et billede af indersiden af et LX5000 på nettet et eller andet sted, så man måske kunne studere hvordan ledningsbundterne skal ligge ??

Mvh. Peter

Reply to
Peter

"Peter" skrev i en meddelelse news:TFUse.6001$ snipped-for-privacy@news.getnet.dk...

Ikke lige hvad jeg ved af. Men jeg kan nok godt overtales til at tage et billede af en velfungerende en af slagsen inden for en uges tid...

--
MVH Troels
www.broendbjerg.dk

Hej, tak for dit svar.....

Jeg har på nettet set et billede af et LX6000, men da det har en noget større skærm, er det jo langt fra sikkert at ledningsbundter osv. ligger på samme måde som de skal på et LX5000......

Men det lyder rigtig godt hvis du kan overtales til at tage et billede, det ville jeg være meget glad for, for så kan jeg da være 100% sikker på at alt ligger som det skal..... Og hvis fejlen stadig ikke forsvinder derefter, så skal der ledes efter andre ting, som Ole G. siger....

Mvh. Peter

PS! Her er en fungerende e-mail adresse: nokia snipped-for-privacy@get2net.dk

Reply to
Peter

Sørg for at ledningerne til afbøjningsspolen (sort-brun-rød-orange) og ledningerne til billedrørsprintet (hvide) ikke er viklet ind i hinanden.

[...]

Hej, og igen tusind tak for dit svar.......

De var viklet lidt ind i hinanden, men det hjalp desværre ikke at flytte dem så langt væk fra hinanden som muligt....

De hvide løber for øvrigt et lille stykke sammen med den røde højspændingsledning, må de det ??, det er svært at adskille disse ret meget da de skal næsten samme sted hen.

Derudover slutter de hvide oppe bag på printet og ikke i stikket på komponentsiden af printet, de er i stedet loddet på bagsiden af printet lige ud for stikket ?!?

Nå, men alt i alt krydser alle ledninger noget ind og ud imellem hinanden, og det er svært for mig at vide hvilke der må ligge tæt og hvilke der ikke må (så skal man vist have meget forstand på det)

- men jeg syntes at jeg husker at alle ledningerne lå pænere lagt sidste gang jeg kikkede ind i tv´et....

Mvh. Peter

Reply to
Peter

Det er fint nok

Det lyder som om nogen har fået ødelagt et stik.

Det bør de også gøre efter reparation. Både af sikkerhedsmæssige og interferensmæssige årsger.

Men du kan som sagt også have en død lyt et sted, det kan give det viste fænomæn. Hvorfor får du ikke bare "billedrørsskifterne" til at rydde op efter sig ;-)

[...]

Det gør jeg også, jeg ville bare lige prøve selv, da vi nødigt ville undvære tv´et en gang til.....

- og da et tv sikkert ikke har specielt godt af at rasle rundt i en bil for tit.... :-)

De har faktisk også lovet at rette fejlene som vi måtte opdage, så de skal have det retur, det er der ingen tvivl om nu, jeg kan umuligt selv finde en død kondensator, eller få lagt ledningerne helt korrekt....

Men tak for hjælpen aligevel, det var jeg rigtig glad for. :-)

Mvh. Peter

Reply to
Peter

DET betyder intet. Bare de behandler det ordentligt så det ikke bliver ridset.

Fair nok.

Lad dem nu bare. Det fineste du kan gøre er at lave en seddel med beskrivelse af problemerne, samt evt. et billede.

Det øger garanteret chancen for succes.