LX2800 smadrer BU'en

Hej.

Jeg har en LX2800 som havde smadret BUén i hsp. Ny transistor samt
udskiftning af de komponenter som servicekittet foreskriver. Tv´et kører en
dags tid, så dør BUén igen.

Har en mistanke til linieoscillator icén, hvad ellers ?

mvh
JBH

Re: LX2800 smadrer BU'en

en
Hej

Så har du enten vendt Tr15 forkert, erstatningen har andre benforbindelser,
eller også er det løse forbindelser.

Rent teoretisk kan det også være HSP-trafoen, men det ville jeg nu vente
meget lang tid med at prøve.

God fornøjelse :-)

Brian Østergård

Re: LX2800 smadrer BU'en

benforbindelser,

 Takker for svar.

Det er i så fald ikke en løs forbindelse jeg kan banke frem :-(
Drivertransen er drejet, men jeg checker lige benforbindelserne igen.
Du mener altså ikke det kan være liniedriver ic'en ?

Jeg overvejede selv trafoén men forkastede detg igen da jeg ikke tror at
apparatet ikke kunne køre så længe før bu`en døde igen ?

mvh
JBH

Re: LX2800 smadrer BU'en

igen.
ikke tror

Hvis du ikke har gjort det, så skift den 100uF/16V der sidder i
nærheden af 220uF basislytten. Har set et par gange at den er
dårlig, og så bliver driveren kanonvarm.

--
Ulrik Smed,
Denmark, Aarhus

Re: LX2800 smadrer BU'en

Hej.

en

Tja, måske trimpot'en ifm. linieoscilliatoren TDA1940 (hor. freq). Kan være
IC'en også, hvis du vil prøve med en anden, har jeg nok en brugt liggende.
Hvad med lytterne i omegnen af TDA1940 (fra 1µF-10µF)?

Er emitteren på BU'en kortsluttet til stel med en lus?

TR15 er den stået af også og er det en BC369?

Jeg tror ikke at det er hsp trafoen, da den stort set aldrig går i stykker.

--
Venligst

Lasse C. Johansen.

Re: LX2800 smadrer BU'en
være

Er skiftet (var bankefølsom)

Takker for buddet, men jeg har selv en hvis det kommer dertil
 (Hvilket jeg fornemmer)

Er skiftet  (sammen med vertikallytter og lytten i std.by netdelen)

Jeg mener den går direkte til stel vha en kobberbane, men jeg er ikke
sikker. Der er ferritrør på Emitterbenet.

Nej, det er kun BU'en som dør

stykker.

Jeg har haft en enkelt, men den var decideret kortsluttet.

mvh
JBH

Re: LX2800 smadrer BU'en

Ok, men J26 skal være loddet sammen med E på BU'en, således at E er lagt
direkte til stel.

Jeg mener at Ole Geisler engang har skrevet at det kortslutter noget
sikkerhedshalløj, der når den svigter ellers ødelægger BU'en.

--
Venligst

Lasse C. Johansen.

Re: LX2800 smadrer BU'en
On Fri, 12 Dec 2003 20:05:52 +0100, "Lasse C. Johansen"

korrekt.
--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade
Re: LX2800 smadrer BU'en

Det var da det mest tåbelige.....  Lader de godt nok emitter fra BUén løbe
op omkring afbøjningsspolen og tilbage til stel.
Nå men jeg lusede emitterbenet direkte til stel, men igen kørte apparatet
kun nogle få timer... ØV.

Nu har jeg skiftet BU og driver transistor (igen )  og er nu helt sikker  på
den vender rigtigt, Nu er app. sat til afprøvning,så må vi se om der er
billede på i morgen

mvh
JBH

Site Timeline