luplampe

Hvis det er den forkerte gruppe, så henvis mig venligst til den
rette.

Jeg savner en god luplampe.
Har den almindelig kendte med et rundt lystofrør 22 w.

Kunne bruge en lidt mindre klundret en - hvis I forstår.
Men med god forstørrelse og lys.

Har I forslag?

Hilsen

Jørgen L.

Re: luplampe

Luxo laver også nogle udmærkede firkantede luplamper. Svjh. endda med 400hz
lysstofrør. Men de er ALT for dyre!

Mvh.
 Anders (der heller vil ha' et stereomikroskop!)

Re: luplampe

Et besøg hos din optiker? :o)

Spøg til side! Jeg vil anbefale bedre lys. Det er halvdelen af jobbet.
Og så en pande-lup. Jeg ved godt det ser utrolig dumt ud, men sådan
een virker altså.

Et mikroskop er selvfølgelig det bedste, men du vil nok hellere have
en ny bil end ...

Hvis du er i nærheden af Kgs. Lyngby kan du altid kigge forbi,
jeg har et godt mikroskop jeg gerne "låner ud".

/Bo.

Re: luplampe

Et godt alternativ er fra Biltema:
varenr. 19-712.

Den er så billig at du har råd til å kjøpe feil: Kr 55,-

Ta deg tid til å lære deg til den.

Fortell oss hvordan du monterer lys på den :-)

HM

Re: luplampe
Tak for jeres input.

Ja, Luxo er spændende, men meget dyre lamper. Den firkantete
ville ellers være perfekt.

Hilsen

Jørgen L.

Re: luplampe

Prøv
http://www.brinck.dk /

VTLAMP2W  Luplampe med corkulært lysrør 395, Kr

Niels

Re: luplampe
Hej Jørgen

Hvis du virkelig har brug for den, ja så kan prisen vel ikke være
noget problem. Hvis du virkelig har brug for den, ja så er der jo
også mulighed for at låne den som handicaphjælpemiddel.

Re: luplampe

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr44%51&n10%&KundeID =

/HH

Re: luplampe

Jeg har på et tidspunkt købt sådan en. Problemet med den er bare at luppen
("glasset") er lavet af plastic og bliver meget let støvet og ridset. Jeg
syntes også brændvidden er alt for stor til at få en ordentlig forstørrelse
på. Men det afhænger jo fuldstændig af hvor stor forstørrelse du ønsker.
/Erik

Re: luplampe

HB Elektronikshop har nogle stykker, bl.a. en mindre bordmodel...
http://www.hb-elektronik.dk/mb_articles.php?catid96%6&saSearch [category]=Arbejdslamper

Jeg kender desværre ikke noget til kvaliteten.

mvh
Bjarne

Re: luplampe
Tak alle for jeres svar.