Lumatron 11AK19 tuner problem

Hejsa

Har sådan et TV, der ikke kunne finde nogen kanaler via antennestikket. Når
man søgte kanalerne igennem, skete der ikke en døjt. Jeg har så prøvet at
skifte tuneren ud, og det har da også givet lidt resultat. Når den søger og
kommer til en kanal hvor der normalvis er et program, f.eks Kanal
30-Hedensted senderen, bliver skærmen helt sort. Ingen lyd eller noget,
sneflimmeret bliver bare udskiftet af en sort skærm.

Mon nogen har et bud på hvad der ellers kan være galt ?

Udfra de diagrammer jeg har fundet på nettet, er spændingerne OK.
Forsyningen skal ligge på 33V, hvilket også er markeret på selve printet. I
punktet der er markeret på printet er der også fint 33V, men hvis jeg måler
på benet på tuneren, er den nede på 16V - er det normalt at så meget af
spændingen ligger sig over formodstanden ?

/Brian

Re: Lumatron 11AK19 tuner problem
Hejsa

Jeg fik lige målt lidt på skidtet igen.
Ifølge de papirer jeg har fundet, skal AGC'en ligge på 4V
og max. 4V5. Når jeg måler, ligger den på 5V. Kan det være
på grund af AGC'en, at den ikke helt kan tune ind ?

/Brian

Site Timeline