LPT til USB - Page 2

Re: LPT til USB

Nå kunne _du_ også se det, hurra for det.

/Hauge

Re: LPT til USB

Jeg er bange for at du er den eneste der lider af så alvorlige
vrangforestillinger.
Re: LPT til USB

    Så køb en alm. USB printersever klods, den skal jo bare side på et af
dine netværkskabler, så er router og printerserver 100% adskilt. der er
flere inde på EDB priser.

--
VH
Lars Molnit

Det her har jeg efterhånden skrevet mindst 100 gange nu: Det var ikke det
jeg spurgte om, det kan jeg da selv finde ud af.

Kim Larsen

Re: LPT til USB

    Så min Wireless Gateway Super-G "Compex G28" med 4 stks. USB 2.0 porte,
hvoraf den ene sider min USB laserprinter på er ren fantasi ????

    Har kun et råd til de lpt printerserverklodser, og det er at skaffe sig
af med dem igen... de fleste printere er USB nu, og der findes allerede
nu så mange gode USB printer server klodser, og tager med flere end en
USB på sig, kan flere af dem også lige få en USB harddisk på, så den kan
bruges som en form for NAS i den billige ende.

--
VH
Lars Molnit

Nej, en parallelport til usb converter er ren fantasi.

Re: LPT til USB
porte,

Av, jamen så var det da godt, han ikke fyrede de knap 30 $ af på den.

Ejvind

Re: LPT til USB [USB<->ethernet]

Hej Kim

Hvis din driver kan hE5%ndtere det, sE5% kF8%b en USB til ethernet konver=
ter20%
og sE6%t din printer pE5% netvE6%rket.

Dette er hvad lige kunne finde:

The D- Link DP-301U is a compact print server that connects to your20%
Ethernet or Fast Ethernet network. With its high-speed USB port, the20%
DP-301U allows those on your network to access and share a USB printer20%
no matter where they reside on the network:
http://www.dlink.com/products/?pid3D%165&sec3D%0

Hvis du synes E6%sken er for lille, sE5% se pE5% denne lidt stF8%rre E6%s=
ke:
http://www.dlink.com/products/?pid3D%166

-

Jeg tror nE6%ppe din driver kan hE5%ndtere en tur over en parallelport...=

mvh/Glenn

Re: LPT til USB [USB<->ethernet]

Efter hvad de andre siger her i gruppen, så må du _ikke_ forslå det du gør,
det er forbudt, du skal bare svare "nej" til spørgsmålet.

/Hauge

Re: LPT til USB [USB<->ethernet]

Hej Kim

Hvis din driver kan håndtere det, så køb en USB til ethernet konverter
og sæt din printer på netværket.

[...]

http://www.dlink.com/products/?pid16%5&sec=0

Hvis du synes æsken er for lille, så se på denne lidt større æske:
http://www.dlink.com/products/?pid16%6

Jeg tror næppe din driver kan håndtere en tur over en parallelport...

Det er bare en lidt dyr løsning og ikke lige netop det jeg var ude efter, så
ved mindre der er en smart løsning som det jeg efterlyser dropper jeg at
sætte printeren på det interne net.

Kim Larsen

Re: LPT til USB [USB<->ethernet]
Hej Kim

Måske var den enkleste løsning at finde en printer med parallel port :).

Mvh Max

Re: LPT til USB [USB<->ethernet]

Nej jeg dropper det hvis det ikke kan lade sig gøre. Alle de der alternative
løsninger a la "køb dit-køb dat" kan jeg jo sådan set godt selv regne ud.
Det jeg spurgte om var, om der findes et konverterstik eller konverterkabel
til formålet, hvilket der tilsyneladende ikke gør, og man kan tilsyneladende
heller ikke bruge en USB-printer på en LPT-port overhovedet. Det var dét jeg
spurgte om og dét jeg fik svar på og så er den jo ikke længere.

Kim Larsen

Re: LPT til USB

hva med at tilslutte printeren over ethernet til PC'erne. Der findes jo
usb/ethernet interface

Bo //

Re: LPT til USB

Mener du ikke at der findes USB -> eth? Jeg har ikke set andet end en
suveren dyr dims til eth -> USB..

Mvh Hauge

Re: LPT til USB

nu ved jeg ikke hvad suverænt dækker over...

http://www.geeks.com/products_sc.asp?cat66%0

bbj//

Re: LPT til USB

At den billige du linker til, er den forkerte vej (USB -> ETH), hvilket jeg
prøvede at forklare.

/Hauge

Re: LPT til USB

I lyset af de mange nyttige svar ...

Der findes ikke en simpel konnekterings- eller signalspændingsmæssig
omkobling da det drejer sig om to forskellige systemmer.
LPT (centronics) er en 8 bit parallel forbindelse og kontrolsignaler
begge veje udført som særskilte forbindelser (stikben)
USB er en seriel forbindelse af moderne tilsnit, hvilket vil sige at
der kræves digital logik for at afkode signalet, og denne logik vil
typisk være processer (microcontroller) styret.

Der er intet i en alm. printers centronics interface der kan afkode
usb signalet.

Så der skal en boks af en art som f.eks. print-serv-uni fra danbit
http://www.danbit.dk/produkter/1419.phtml

--
Mvh Benny Andersen

Re: LPT til USB

OK, jeg er efterhånden blevet klar over at man ikke kan sætte en USB-printer
på LPT-port og det var dét som jeg eftersøgte. Da det ikke kan lade sig gøre
droppes projektet bare igen. Så meget bruger vi heller ikke printeren at det
kan betale sig at kaste mange penge efter sådan et projekt. Jeg søgte blot
en hurtig billig løsning og den findes jo altså så ikke. Printeren sidder på
en computer som vi så bare er nød til at tænde hver gang vi skal bruge
printeren. Heldigvis behøver man ikke at logge på computeren for at den kan
bruges som printerserver, den skal blot tændes (og så lige boote op). Det
kommer vi bare til at lære fortsat at leve med men det havde været meget
fedt om routeren kunne anvendes som printerserver da den jo altid er tændt
ligesom modemmet altid er det. Men det kan jo så have en papirbesparende
effekt at vi fortsætter med den nuværende løsning  :-)

Kim Larsen